Ik wil heelgraag model worden veel mensen in me omgeving zeggen dat ook ik ben nu 16 en 1.90 ben ik niet te lang ????

Model 1.90

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja stomme vraag wellicht, maar ben je een jongen of een meisje?
Kimath
12 jaar geleden
Haha, inderdaad een goeie vraag, nog helemaal niet over nagedacht. :P
Over het algemeen zijn het vaak meiden die model willen worden, maar het kan inderdaad ook een jongen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een internationaal model wilt worden is het misschien een idee om je Nederlands bij te spijkeren want dat is zo te zien niet best (me omgeving i.p.v. mijn omgeving, geen interpunctie). Je moet je Nederlands goed beheersen om een vreemde taal goed te kunnen leren.

Antwoorden (6)

Het ligt ook een beetje aan je lichaamsbouw en je verhoudingen, je gewicht en symmetrie in het gezicht tellen ook mee.
Over het algemeen zijn de meeste modellen tussen 1,73m en 1,82m lang, maar als je echt een mooi figuur of uitstraling hebt, heb je mogelijk een kans.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kijk eens op deze site voor info en tips over het modellenwerk: http://dutchmodelinfo.nl/
Daar staat ook een lijst van betrouwbare bureaus.
Maak gewoon eens wat foto's, het beste in bikini, tegen een witte muur aan, natuurlijk licht, zonder makeup (hooguit klein beetje mascara).
Portret recht van voren en van de zijkant en een full body foto.
Stuur deze foto's op naar een aantal van de bureaus en wacht de reacties af. Je kunt het altijd proberen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Realiseer je wel dat het modellenleven best zwaar kan zijn.
Je moet goed tegen kritiek kunnen, want er is altijd wel iemand die wat op je aan te merken heeft.

Maar mocht je een reactie krijgen van een bureau, dan kun je altijd kijken of het wat voor je is. Als het niet leuk is, dan stop je er gewoon weer mee.
Kimath
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wees zeer voorzichtig met bureaus. En betaal al helemaal nooit inschrijfgeld, of geld voor een zgn testshoot. Geen enkel bureau kan je werk garanderen. Lijkt mij verstandiger eerst eens ervaring op te doen bij fotografen of TFP basis.
Kimath
12 jaar geleden
Dat klopt, geen geld betalen, dat zijn oplichters.
beter te lang dan te kort.
Je moet vooral goede verhoudingen hebben.
Je armen gespreid, die lengte moet gelijk zijn aan je normale lengte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
volgens mij is dit bijna altijd zo.
Voor (betaald) fashion-model maakt het wel wat uit ja, dan is de ideale lengte zo rond de 1.80cm en wat langer.

Als je het voor je hobby en plezier doet maakt het niks uit. Het gaat tenslotte om charisma .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Voor hobby maakt het inderdaad niks uit, ik zie inderdaad ook genoeg meiden die niet aan de fashion maten voldoen, maar toch geweldig op de foto kunnen staan!
Voor mannequin ben je te lang. Voor fotomodel kan een dergelijke lengte nog wel, net zoals je wel model kunt worden als je net effe te kort bent.
Belangrijker is hoe je overkomt op foto's, hoe je samenwerkt met de fotograaf en en hoe fotogeniek je bent. Dat is een deel aanleg, en een nog groter deel heel hard werken. Lange benen alleen zijn niet voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waar slaan die debiele minnetjes nou weer op ?
Kimath
12 jaar geleden
Ik snap het ook niet, ik heb je een plus gegeven.
Je hebt ook foto modellen die alleen geselecteerd worden op bv de benen, denk aan reclames voor ladyshaves enz.

Met jouw lange benen maak je dan zeker een goede kans.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat maakt volgensmij niets uit, iniedergeval hebben ze vaak lange modellen nodig geen kleine. XxX
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarvoor hebben 'ze' vaker lange modellen nodig dan kleine? Hoe kom je daarbij?
Kimath
12 jaar geleden
Wie is ze en waarom geef je iedereen kusjes?