waarom kan ik geen lenzen meer in?

Heb jarenlang lenzen gehad. Door zwangerschap ( hormonen) lukte dat niet meer. Inmiddels ben ik een paar jaar verder en heb ik het weer eens geprobeerd. Het ging een paar uur goed, toen kreeg ik prikogen. Komt dit omdat ik 4 jaar geen lenzen heb gedragen, of zijn mijn ogen zo veranderd dat het gewoon nooit meer zal gaan?
( heb nu zachte hydro lenzen geprobeerd, geen troep ).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Normaal gesproken is het verstandig om ieder jaar een lenzencontrole te laten doen. Ik ben gestopt met het dragen, omdat ik niet meer tegen het materiaal kon. Zachte lenzen kon ik toch al niet, omdat mijn ogen te droog waren en waarschijnlijk ook omdat de oogcorrectie die nodig was niet mogelijk was met zachte lenzen.
Bij het wennen aan de lenzen moest ik echt een bepaald schema volgen.
Bel anders even naar een opticien die erin gespecialiseerd is. Die kan je ook advies geven voor het meten en testen. Bij mij was het de laatste keer zo dat ik de lenzen ook een minimaal aantal uren gedragen moest hebben om de ogen te kunnen testen.
In jouw verhaal heb je er niet bij gezet of je opnieuw het laat testen en laten aanmeten. Ik draag ze al wat langer niet meer, maar heb ze zelfs bij het Kruidvat in het rek zien hangen.
Zelf heb ik ook erg veel last gehad van mijn ogen en dat is verbeterd doordat ik een ander voorschrift heb gekregen. Kan dus ook een oorzaak zijn.

Samenvatting: Als je de ogen nog niet hebt laten testen dan zou ik dat alsnog doen. Misschien is de sterkte of het materiaal niet zo goed voor jouw ogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je ogen moeten aan lenzen wennen, dus probeer het nog een paar keer en kijk of het dan beter gaat.
Misschien ligt het ook aan je lenzen van 4 jaar oud, misschien zijn die aan vervanging toe