Hoe komt het dat mijn haar nu na twee dagen vettig is en vroeger na vier dagen?? En wat kan ik eraan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet met warm water dus niet lekker heet . en zeker niet echt masseren ,het haar niet vet laten was je haar zo vaak je wilt,met een zachte shampoo ,zo tussen je12 de en 21 ste veel meer talg afscheiding ,niet veel aan te doen .koop zoals geschreven wel goede shampoo ,maar niet wassen of weinig is geen optie .verstikt je huid.geeft roos en kriebels .wat wel helpt verf of blondeer je haar , geen wax of maskers draag je haar in lagen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kan droogshampoo helpen. Je kunt met droogshampoo tussen wasbeurten je haar ontvetten. Het vet trekt in de poeder(de droogshampoo) en dat kam je er zo weer uit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
THX voor de tips,miss hadden jullie beter geantwoord,via reacties kunnen we geen punten geven..

Het beste antwoord

Vet haar is meestal een gevolg van een slecht voedingspatroon, stress, agressieve haarproducten of een verstoord hormonaal evenwicht. Hierdoor worden talgklieren geactiveerd, wat een vette hoofdhuid tot gevolg heeft.

Was je haar met een speciale shampoo voor vet haar. Was vet haar twee tot drie keer in de week.
Suggesties voor goede shampoo: Dercos techniques van Vichy, Argeal van Ducray, shampooing séborégulateur met brandnetels van Klorane.

Tips
-Gebruik liever geen gel- of waxachtige stylingproducten. Kun je niet zonder, beperk je dan tot het absoluut noodzakelijke.
-Let in je strijd tegen vet haar op je voeding. Probeer zuivelproducten en gebakken voedsel te vermijden.
-Borstel je haar zo min mogelijk.
-Blijf na het wassen en stylen met je handen uit je haar!
-Geen petje dragen bij het sporten. Het zorgt voor overmatige transpiratie van de hoofdhuid.
-Droog uw haar ook liever niet met een te warme haardroger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Beste,

Dit heeft met verschillende factoren te maken:
Stress, Je haar te vaak wassen etc.

Wat je eraan kan doen is shampoo kopen die vettig haar bestrijdt zoals Head and Shoulders.

Groetjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien andere shampoo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou niet weten hoe het komt, maar je hebt in de winkel, (bijvoorbeeld bij de kruidvat) verschillende soorten shampoos. Kijk daar de volgende keer is voor 'haar dat snel vet wordt'

Ik had het hetzelfde probleem, maar haar werd heel snel vet maar die shampoo helpt enorm.!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Mennovl,welke shampoo bedoel je van Kruidvat??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kruidvat shampoo voor vettig haar (groene kleur als je alle merken van kruidvat shampoo naast elkaar hebt) tenminste, die gebruik ik.
Haar wordt vettig door talg. En talgproductie is o.a. afhankelijk van hormonen. Het kan dus zo zijn dat er hormonaal iets is veranderd.
Ook onder invloed van warmte maak je meer talg aan. Denk bijv. aan de zon, föhnen, de sauna, etc.

Om het te voorkomen (verminderen) moet je je hoofdhuid zoveel mogelijk met rust laten (niet te veel kammen/borstelen en zeker niet föhnen o.i.d.).
Stylingproducten breng je zo weinig mogelijk aan op je hoofdhuid, maar vooral op het haar zelf.

In tegenstelling tot wat eerder is gezegd, is wassen helemaal niet erg. Als je maar een milde shampoo gebruikt en geen conditioner. Ook zijn er (zoals eerder gezegd) veel shampoos speciaal voor vet haar.

Tips:
- Dompel je haar onder in een badje van verdund sojawater.
- Wrijf je hoofdhuid voor het slapen gaan in met een klein beetje talkpoeder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wat 'vroeger' voor jou betekent, maar in de zomerperiode is het haar altijd eerder vet doordat we meer transpireren op de hoofdhuid.

Sport je nu misschien meer dan vroeger? Kan ook een oorzaak zijn. Ook door transpiratie.

Er zijn bepaalde shampoos speciaal voor (dus tegen) vet haar in de winkels verkrijgbaar.

Maar een ding is zeker, ga niet steeds vaker je haren wassen. Dan wordt het probleem alleen maar erger. De hoofdhuid moet in zo'n geval juist zo min mogelijk geprikkeld worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer zo min mogelijk de talgklieren te activeren, dus niet te hard je hoofdhuid masseren tijdens het wassen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent, misschien ben je in de puberteit en komt het daardoor?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen puberteit is al lang gepasseerd, maar misschiens is het wel hormonaal..
Te agressieve shampoo.
Al het huidvet word weggehaald, dan komt het weer 3x zo snel terug. Minder agressieve shampoo gebruiken, in het begin misschien vetter haar maar op de lange termijn niet meer