Zijn er meer mensen die zogenaamd "allergisch" zijn voor knoopjes?

Zijn er mensen die nooit knoopjes (willen)
dragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kun je voor alles allergisch zijn, danwel er een afkeer van hebben. Ik heb vele rare "trekjes" bij andere mensen gezien.

Antwoorden (8)

Iedereen heeft zo zijn eigen ergernissen, irritaties enz. Zo ook bijvoorbeeld knoopjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind bijv een pot met knoopjes echt smerig op een of andere manier:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf vaak letterlijk allergisch voor knoopjes, met name de knoopjes van jeans, ze bevatten vaak nikkel en daar krijg ik enorme irritaties van. De oplossing is simpel: ik smeer een beetje nagellak aan de binnenkant van het knoopje en de klachten blijven dan weg.

Maar ik neem aan dat jij een figuurlijke allergie bedoeld.
Er zijn ongetwijfeld mensen die een hekel hebben aan knoopjes. Bijna iedereen heeft wel eens sterke voor- of afkeur voor een bepaald ding. Het zijn soms hele eigenaardige dingen en soms ontbreekt de argumentatie compleet.
Zo heb ik zelf een "allergie" voor coltruien en ook voor andere dingen die strak in mijn nek zitten. Ik kan er echt, echt, niet tegen en krijg de neiging om het onmiddellijk uit mijn nek weg te trekken.
En ik heb een vriendin die "allergisch" is voor stippen, ze kan stippen niet uitstaan en je zal nimmer iets met stippen, of iets wat er maar op lijkt, in haar garderobe aantreffen.
Doe maar eens een "allergie-rondevraag" in je vriendinnengroepje, je zal zien dat vrijwel iedereen iets heeft waar die zich heel sterk over kan uitspreken.
Vaak is het best maf en grappig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zag een keer een jongetje in een televisieprogramma, ik weet niet meer welk programma.
Hij raakte helemaal in paniek bij het zien van knoopjes en wou ook nooit knoopjes aan.
Bleek dat hij eem soort trauma aan een clownact overgehouden te hebben. Een clown met mega grote knopen op zijn jas.
Dus ja, het is mogelijk, maar komt vast niet heel veel voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, mijn zoon!!! Hij heeft autisme (Syndroom van Asperger) en wil van zeer jongs af aan geen knoopjes dragen. Dus geen overhemden, geen jassen met knopen. Nu verdraagt hij inmiddels wel broeken met een knoop, maar als kleintje ook dat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker, ik vind er niets aan. Ik ben er wel aan gewend inmiddels, maar als ik de keus heb draag ik niets met knoopjes.

Ik heb het in een milde vorm hoor, ik vind de knopen van broeken niet zo heel erg en van spijkerbroeken al helemaal niet. Maar die glimmende overhemdknoopjes, brrr, kreeg er altijd de kriebels van en draag ze nog steeds niet graag.

Mijn zoontje precies hetzelfde, dus het is erfelijk. Hij had ooit een overhemdje dat mijn vrouw zo leuk vond. Voordat hij 18 maanden was deed hij dat altijd al uit: "knoopies, nee!" riep hij dan.
En dat komt niet vanwege mijn voorbeeld, want zijn oudere zus heeft er geen last van. bij hem was het dus echt ook al van jongsaf aan en voorlopig is het nog niet over. ik krijg ook geen knuffel als ik thuis kom met een overhemd aan. (hij is nu bijna 5). maar goed, als ik thuis kom gooi ik als eerste mijn overhemd uit en trek wat makkelijks/lekkers aan dus dan halen we het wel in :)

bij ons beiden is er geen sprake van een soort trauma met knopen ofzo. het is gewoon een voorkeur denk ik. net zoals de een wel spruitjes lust en de ander niet wil de een wel knoopjes aan en de ander niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ben ik blij met deze vraag!

Mijn zoon is ook "allergisch" voor knoopjes. Niet de knopen aan zijn broek, maar knoopjes aan blousen en polo's bv. Drama's hebben wij daarmee gehad. Het begon al toen hij een maand of 17/18 was.
Ik heb hem zelfs een keer met dwang een polo aangetrokken omdat ik vond dat hij zich niet zo moest aanstellen (schaam).
Op een gegeven moment ben ik dus ook maar niets meer met knoopjes gaan kopen. Hij is nu 13 en nog steeds allergisch.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker. Mijn ex. Helemaal als ie een goeie neut op had. Als hij dan zijn overhemd na zijn idee met een dronken kop niet snel genoeg open kon maken dan scheurde hij het gewoon kapot.
En dat ging natuurlijk gepaard met de nodige schuttingtaal. Helaas is tegen dat soort allergische reacties maar 1 op dat moment niet werkend medicijn uit gevonden en dat is zelf beheersing.