Wat is het verschil tussen een das en een stropdas?

Of is er geen verschil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
12.3K

Antwoorden (5)

Met een das kan ook een sjaal bedoeld worden. Een stropdas is alleen zo'n lang stuk stof dat om de hals gestrikt wordt, doorgaans bij een mannenoutfit (overhemd en pak).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een das is een marterachtig roofdier. Die knoop je normaal gesproken niet om je nek. Met een stropdas is dat daarentegen wèl gebruikelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL, ja ook ;-)
Een das is dikker dan een strop das. Die is wat gladder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen verschil,beide zijn hetzelfde:
Een das (soms stropdas of plastron genoemd) is een langgerekt stuk stof dat om de hals kan worden geknoopt, meestal van zijde. Dassen worden traditioneel door mannen boven een overhemd (eigenlijk "hemd") gedragen. De kraag van het overhemd bedekt normaal gesproken het deel van de das dat om de hals is geknoopt. Het niet dragen of het dragen van een bepaalde das kunnen beide uitdrukking zijn van een functie, maatschappelijke positie of levensovertuiging.
De benaming das is volgens de conventie correct; het woord "stropdas" wordt traditioneel niet gebruikt. Deze term is ontstaan nadat het strikken van een das verbasterd is tot het stroppen van een das.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wiki is een beetje vreemd hierin want: das kan je onderverdelen in soorten, stropdas is dus een das maar een sjaal is ook een das. http://nl.wikipedia.org/wiki/Das
een das is eigenlijk het zelfde als een gewone sjaal en een stropdas is meer voor de sier