Wat voor shampoo is geschikt voor m'n haar?

Mijn haar wordt heel erg snel vet bij de hoofdhuid, maar t is erg droog bij de puntjes. De meeste shampoo's zijn gemaakt of voor droog haar of voor vet haar, maar niet voor droog en vet :(

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb trouwens halflang steil haar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (7)

Ik weet niet hoevaak je je haar wast, maar hoe vaker je het wast, bijvoorbeeld elke dag, hoe sneller het vet wordt. Dus waarschijnlijk wordt je haar minder snel vet als je je haar niet elke dag was. Ik denk dat je het best een shampoo kan pakken voor gespleten puntjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken dit probleem.
Ik gebruik zelf Herbal Essences, Beautiful ends, das de donker rode fles. Zowel shampoo als conditioner.
En zoals met dit weer, als de zon regelmatig schijnt ook 1x in de week een haarmasker, van het zelfde.

Ik weet niet of je bij de duitse grens woont, maar in duitsland is dit merk stukken goedkoper.

Ook vind ik Guhl erg fijn, maar das helemaal een rib uit je lijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn haar is ook steil en snel vet nadat ik andélon perfecte puntjes gebruik is de vettigheid al voor een groot deel weg(haast helemaal)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar mijn mening betekent het dat je je haar te vaak wast.

Je hoofdhuid is gewend aan elke dag haren wassen. Als je dat dus een dag niet doet, begint het bij de hoofd vet te worden.

Je haarpunten zijn een stuk "gevoeliger" en worden droger door te vaak shampoo-gebruik.

Misschien daarom een idee om je hoofdhuid te laten wennen aan een dag niet wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vette hoofdhuid en droge punten bedoel je, heb het zelfde probleem.
Ik gebruik die van
Herbal Essences - Fresh Balance Shampoo.
Conditioner wel gewoon aan de lengten GUHL - Tarwekiem-olie Crème-Conditioner
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe jij jou haar omschrijft is het mijne helaas soms ook. Ik heb een 2 in 1 shampoo van esense Ik hoop dat ik het goed typ. Het is in ieder geval groen van kleur en het is voor mijn haar een hele prettige. Misschien dat het voor jou ook een geschikte shampoo is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar heb ik ook last van gehad ik gebruikte altijd andrelon langer fris dan heb je langer geen vet haar en als je haar droog is zal ik het met condishener wassen ik deed dat altijd met andrelon betoverend bruin maar die heb je ook in zomer blond