Bestaan regenhoofddoeken?

Toen ik vanochtend door de regen fietste (regenjas aan, capuchon op), zag ik een fietsende Turkse (?) vrouw met hoofddoek.

Daarop vroeg ik me af: bestaan er regenhoofddoeken?

Dus hoofddoeken die niet doorweekt raken en je hoofd drooghouden.

Of veranderen alle hoofddoeken in kletsnatte lappen, en moet je zodra je op je werk bent direct een andere (droge) hoofddoek omdoen?

Toegevoegd na 5 minuten:

Ik bedoel dus geen losse capuchons die je over je gewone hoofddoek doet.

Ik bedoel een hoofddoek die van zichzelf al regenwerend is. Die je dus bij binnenkomst hooguit hoeft droog te kloppen, maar die je daarna ook binnen (op je werk of op school) gewoon om kunt houden.

Picture for question
12 jaar geleden
in: Mode
1.6K
rose
12 jaar geleden
Ik ben er van overtuigd dat niet met zekerheid is aan te tonen dat ze niet bestaan! (Maar, ja, m'n moeder droeg ze vroeger...)

Het beste antwoord

Je kunt natuurlijk over je hoofddoek een regenkapje dragen zoals de meeste drogisten die wel verkopen. Mijn oma had ze vroeger al om haar permanentje te beschermen volgens mij, en ze zijn nog altijd te koop.

Een droge doek omdoen bij aankomst is natuurlijk ook een optie.

Je zou wel een hoofddoek kunnen maken van een stof die weinig hinder heeft van de regen, maar aangezien je dat ding vaak het grootste deel van de dag draagt, zou dat betekenen dat het vocht van binnen ook niet naar buiten kan, en je dus feitelijk de hele dag met en douchemuts oploopt. Verre van prettig. Bovendien zal een dergelijke stof te zwaar zijn om prettig een doek van te kunnen knopen.

Van veel hoofddoeken is de stof trouwens zo dun en weinig absorberend (nylon, polyester)dat die eigenlijk bijna net zo snel weer opdroogt als je eigen haar wanneer je door de regen hebt gefietst. Het verminderde comfort van een waterdichte stof zou daar dus ook weinig aan toevoegen.

Ik denk dus niet dat het een heel erg groot probleem is voor hoofddoekendraagsters (met een paraplu kom je tenslotte ook een heel eind), en betwijfel of het echt een gat in de markt is.

Voor de meeste vrouwen is het namelijk belangrijker dat de doek mooi is en goed combineert met de rest van de kleding, en dan zou je dus ook bij elke outfit een regen-versie moeten hebben, en daar ook nog maar net aan moeten denken als het zou kunnen gaan regenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zoiets bestaat al ja!
Zie je nooit oude vrouwjes met een plastice hoofdoek lopen?
Ziet er gewoon als een hoofdoek uit alleen dan transparant
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ze bestaan, ik weet zeker dat jouw oma of overgrootoma er een heeft/heeft gedragen..
Kun e gewoon in de Kruidvat kopen dacht ik. Je ziet vaak oudere vrouwtjes ermee lopen als het regent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat heet een regenkapje.