Nagelverharder als basecoat?

Kan ik nagelverharder (doorzichtig) ook gebruiken als basecoat onder nagellak (om bijv. verkleuring tegen te gaan), of moet ik daarvoor een speciale basecoat kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
13.1K

Het beste antwoord

Een nagelverharder maakt de nagels steviger en zorgt ervoor dat ze beter kunnen tegen de 'aanvallen' van buitenaf.
Een basecoat zorgt er juist voor dat de nagellak beter hecht en langer blijft zitten.

Het kan geen kwaad om je nagellak gewoon over de nagelverharder te doen, maar als je wilt dat de lak beter hecht en langer blijft zitten heb je toch echt een basecoat nodig. Maar je hoeft niet altijd een base coat te gebruiken hoor :).

Toegevoegd na 18 minuten:
En dan wil ik nog iets toevoegen; een basecoat beschermt je nagels ook tegen de stoffen in de nagellak. Je kunt hem beter wel gebruiken, maar het kan ook best zonder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nee je kunt nagelverharder beter als top coat gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja kan prima,

Het werd mij zelfs aangeraden. en het voorkomt verkleuring van de nagels.
Ik heb wel gemerkt dat een nagelverharder van een duurder merk beter is. bv trint.