Kapper heeft mijn haar verpest. Wat zijn mijn rechten?

Ik kom net bij de kapper vandaan en het is totaal niet wat ik had gevraagd (het verven). Het knippen is wel goed gedaan. Op zich is het niet 'mislukt' (een ander was er misschien blij mee), maar ik vind het niks. Ik ben helemaal niet tevreden en heb het idee dat de kapper niet naar me geluisterd heeft. Het was bovendien vrij duur (103 euro voor verven & knippen). Kan ik terug gaan om het anders te laten verven? Sta ik dan in mijn recht?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan altijd terug gaan en zeggen dat je niet te vrede bent dit moet wel binnen een week gebeuren vaak doen ze dan niet moeilijk

Had je het niet diezelfde moment gemerkt? Dan kon je misschien reclameren. Maar 103 is inderdaad veel geld, amai!!! In dat geval zou ik toch teruggaan hoor, en zeg je mening maar, dat je niet content bent! Zoveel betalen, voor iets dat niet goed is...ik vind dat je mag opkomen voor jou mening, tenslotte , je hebt betaald! Toegevoegd na 1 minuut: In jou recht of niet.....je hebt gelijk! Toegevoegd na 2 minuten: Normaal moeten ze dat terug goed kunnen maken ja...hangt ervan af wie je voor je hebt.

Pff vrouwen, beetje 103 euro voor kapperbeurtje betalen, ik ben met 18 euro klaar, haha. Maar waarom heb je niet direct gezegd dat je niet tevreden bent. Hier is niet echt sprake van recht, want er is geen enkele regel overtreden, maar je kunt gewoon teruggaan en vragen of ze er nog iets aan zouden willen doen

Beste bla bla Je maakt ,als het goed is een soort afspraak ,met je kapper over de kleur het kapsel,als het dan niet naar je zin uitvalt ,is het meestal wel bespreekbaar ,indien je dat normaal prettig kenbaar maakt valt er altijd wel wat te regelen maar hou het gezellig werkt het beste .recht nee .,anders is het wanner de kleur of coupe anders of niet helemaal goed is uitgevoerd ,(tekort,scheef,te rood,nog grijs)dan altijd een vorm van service ,(bij tekort evt een tegoed bon ):) succes .ps een kapsalon lid Vd Anko is ook lid Vd geschillen commissie .

Ik ben het met eerder gegeven antwoorden eens: je kunt altijd teruggaan en op zijn minst uitleggen dat je er niet tevreden mee bent. Mss heeft de kapper tips om het alsnog meer naar jouw wens te maken... Ga nu maar lekker slapen en maak je niet te veel zorgen! Welterusten :P

Mijn kapper heeft mijn haar ook een keer verpest. Ik ben toen met de bon en al teruggegaan en heb gevraagd of ze het konden verhelpen. Dat hebben ze gedaan en ik heb er natuurlijk niks extra's voor hoeven betalen. Dat moeten ze jou dus ook niet gaan proberen te vragen. Zij horen de klant tevreden te stellen. Je kan wel uitleggen waarom je niet tevreden bent, dat is voor hun ook goed om te weten, dan leren ze er misschien nog wat van. Teruggaan dus! En misschien de volgende keer naar een andere kapper toe? Heb ik ook gedaan. Ook ik betaalde (teveel) geld voor knippen en kleuren (109 euro). Nu weet ik dat het goedkoper kan, maar hoe langer je haar is, hoe duurder kleuren wordt. Succes!

Mijn haar is ooit door een dure kapper blauw geworden! Ik maak geen grapje. Familie lacht nog steeds om de foto's want die zelfde avond moest ik naar de verjaardag van mijn schoonmoeder. Volgende dag ben ik heel boos terug gegaan. Toen hebben ze opnieuw mijn haar geverfd, kreeg ik mijn geld terug en allemaal shampoo om het te verzorgen. Echter had ik wel direct aangegeven dat ik niet blij was. Ze zeiden dat de kleur nog moest inwerken... Gewoon terug gaan met de klacht dus!

Mijn haar hebben ze een keer paars geverfd... Was 3 dagen voor de bruiloft van m'n broer. Ik ging daar weg, zag er goed uit. 1 keer gewassen (met shampoo die mij door de kapster was aangeraden) en het was pimpelpaars..! Even gebeld, volgende dag heb ik 7 (!!!!!!) uur bij de kapper gezeten om het paars weg te krijgen... Uiteraard was dit gratis. Mijn tip; blijf vriendelijk en eerlijk! En als ze je echt niet willen helpen, hoop ik dat je het bij een grote kapper hebt laten doen met meerdere vestigingen. Telefoontje naar hoofdkantoor helpt dan vaak wel, klacht sturen oid. Is het een eenmanszaak en zeggen ze nee, blijft het waarschijnlijk ook nee..! Succes!

Gewoon terug gaan zou ik zeggen,maar blijf wel aardig,aan grote mond klanten hebben ze wel een bloed hekel,en doe het discreet,maak niet in de salon stennis,maar vraag of je ze even kunt spreken in de keuken misschien? Ook kan het licht in de zaak vaak een verkeerde kleur weergeven,en vond je het op dat moment wel goed,maar buitenlicht,laat pas je echte kleur zien. Trouwens.....wel goed aan de prijs hoor,maar ja gebeurd is gebeurd,een goede verf kost de kapper ongeveer €3.60 ( ik kan het weten) en aan knippen zit al helemaal geen kosten,dus ik denk als je het op een aardige manier aanpakt dat het wel goed komt met je kleurtje. Recht heb je niet,je hebt immers geen contract ondertekend?en....je kunt wel iets aanwijzen van kleur,maar het ligt vaak ook aan de ondergrond kleur die je had voor de verf behandeling begon,als je al een beetje rossig bent van jezelf,zal ook de pigment in je haar anders werken dan bij mensen met minder pigment,en zal de kleur dus ook anders zijn.

Naar mijn weten, waneer je niet tevreden bent dan moet de kapper(ster) dat juist weer goed maken.Ik neem aan dat ze niet willen dat je een boze klant word. Ik kan me vergissen maar ik meen me te herinneren van een kapster die ooit eens zei tegen me dat ze dat zelfs verplicht zijn wanneer de klant niet tevreden is. Ik heb zelf ook al eens zoiets gehad een jaar geleden, dit hebben ze weer netjes voor me veranderd.

Mijn kapster heeft het zelf een keer meegemaakt. Ja, kapsters moeten ook naar iemand anders om hun haar te laten knippen :) Ze had het ook maar ontdekt toen ze terug thuis was. Het is soms moeilijk te zien als het haar gestyled of geföhnd is. Zij was furieus, maar is gekalmeerd terug gegaan, om het slecht geknipte kapsel te laten zien. Ze heeft 3 knipbeurten nodig gehad om de fout te herstellen, die heeft ze gratis gekregen.

geld terug vragen natuurlijk

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100