Ik heb bejoorlijk veel haren op mijn buik ik heb ooit wat gohoord dat je die op dokters bezoek gratis kunt laten weg halen,??

Ik heb heel veel donkeren haren op mijn buik en ik schaam me er eigenlijk best wel voor,! Nu heb ik ooit gehoord dat je die gratis met laseren ofzoiets kunt laten weg halrn als je er mee naar de dokter gaat, maar hoe zit datnu precies

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
Kimath
12 jaar geleden
ben je een jongen of een meisje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meisje
Kimath
12 jaar geleden
iedereen heeft haren op de buik zitten, soms zelfs rond de tepel. Waarschijnlijk zie je ze alleen als je met een vergrootglas er bij gaat kijken.
Misschien een tip, je kunt ze ook blonderen, dan vallen ze minder op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat blonderen vind ik wel een goed idee :D waar haal je datspul vandaaan en weet jw dan mischien ook hoeveel het kost,? :$ nouw het is niet dat ik een hele bos heb hangen maar behaard dinge zit in mijn familie en mijn moeder zegt dat het iddwat meer is dan normaal maar bedankt voor de tip ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veet Ontkleuringscreme gebruik ik meestal. Te koop bij de drogist. Het is voor het gezicht maar werkt net zo goed op m'n buik. Bij meisjes met donkere haren zie je het veel beter he? Mijn blonde vriendin heeft een heel vachtje maar op één of andere manier is dat minder erg ofzo. Maar ja, je kan niet alles hebben toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje ik g zeker eens kyken ;p

Antwoorden (4)

Niet bij elke doktor kan het gratis het is meestal als je er vaak heen gaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt inderdaad beharing permanent verwijderen met lasertherapie. Het is een lang en duur proces die niet voor iedereen geschikt is, blonde haren lenen zich hier bijvoorbeeld niet voor.
De vergoeding hiervoor is heel beperkt. In enkele gevallen wordt ernstige overbeharing in het gelaat en/of de hals wel vergoed. Als je wilt weten of jouw zorgverzekeraar dit wil vergoeden kun je even contact opnemen of je polis erop na slaan. Maar ik denk dat de kans dat ze dit doen voor buikhaar behoorlijk klein is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via je huisarts (dit ivm evt vergoeding verzekering) laten doorverwijzen naar schoonheidssalon met aantekening permanent verwijderen van aangezichtsharen.

Kan 'electrisch' of met laser. Is vrij kostbaar en geen garantie dat haren wegblijven.

Ieder geval het onderzoeken waard! Niet mee blijven rondlopen als jij je er ongemakkelijk bij voelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Definitief ontharen is natuurlijk een luxe: het is niet persee nodig en je zou het zelf ook gewoon iedere dag kunnen weghalen.
Wel kan de huisarts soms een doorverwijzing geven waarmee het vergoedt wordt door de verzekering, omdat de arts merkt dat jij er bijvoorbeeld psychisch veel last van hebt. Ik heb ook wel vaker gehoord dat dit makkelijk werd gedaan, maar dan wel bij gezichtshaar. Je zou dus echt een gesprek met je arts moeten aangaan en uitleggen waarom je het weg wilt. Hij zal dan beoordelen of dit 'nodig' is of niet.
Succes!