Wat is het beste glas voor een zonnebril?

Ik zoek een bril waarmee ik bij minder felle maar ook bij felle zon goed kan kijken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Het beste antwoord

Zonnebrilglazen zijn er in verschillende kleuren en al dan niet gepolariseerd.

Wat is nu de juiste keuze?

Hieronder volgt een beschrijving van de verschillende glazen, zodat u samen met uw
opticien een weloverwogen keuze kunt maken:

GROEN: reduceert het zichtbare licht zonder de helderheid aan te tasten.
GRIJS: biedt een excellente waarneming van kleuren.
GEEL: verhoogt het contrast op nevelige en zelfs mistige dagen.
BRUIN: verhoogt het contrast bij nevelige en matig zonnige omstandigheden.
ORANJE/ROOD: geeft meer contrast dan geel en is optimaal bij betrokken
dagen, de meest efficiënte kleur bij nevel; biedt het hoogste contrast bij weinig
licht en is een efficiënte filter voor blauw licht.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een kwaliteitszonnebril die voor 100% UVA en UVB straling buitensluit en daarbij ook nog selectief
blauw licht filtert, is de beste bescherming voor uw ogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

polaroid biedt goede verschillende sterktes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf een Serengeti zonnebril en daarin zitten de meest geavanceerde glazen die er zijn. Ze kleuren supersnel mee en halen vervelende schitteringen weg. Je ziet ook veel scherper dan met goedkopere zonnebrillen.

http://www.serengeti-europe.co.uk/
12 jaar geleden
Het merk Serengeti, heeft denk ik een van de beste glazen voor verschillende gebruiken. Rustgevend en goed zicht voor bijvoorbeeld op de weg, voor op het water of voor in de sneeuw. (zeker een aanrader) Zijn wel duur...

Alternatief zou ik een gepolariseerd Ray Ban aanraden. Hier heb je ook verschillende klassens in. (iets goedkoper)

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onlangs heb ik een zeer ernstig oogtrauma gehad en ben aan één oog blind geworden.
Daar ik vreselijk zuinig wil zijn op mijn laatste overgebleven oog heb ik deze vraag bij deskundigen neergelegd.
Polaroid is prettig daar het de schitteringen weg neemt.
Maar vooral belangrijk is een zeer goed UV filter.
Deze zijn in de regel bij zaken als Specsavers e.d. te koop.