Begin bij de wimpers van het onderste ooglid. Breng de mascara vanuit het midden naar buiten toe aan. Daarna kun je eventueel de binnenste wimperharen licht aanstippen met de punt van je mascaraborsteltje. Na de onderste wimpers breng je de mascara aan op op de wimpers van het bovenste ooglid. Zet het mascaraborsteltje horizontaal in je wimpers en maak zigzag bewegingen. Stip de uiteindes van de buitenste wimpers aan met de punt van je mascaraborsteltje.
Je mascara gaat langer mee als je niet teveel met het borsteltje op en neer gaat in de huls. Zo voorkom je dat er veel lucht bij de mascara komt en je mascara vroegtijdig uitdroogt. Verwijder voor je begint een eventuele klodder op het puntje van het mascaraborsteltje met een tissue.
(Ook handig om te gebruiken is een wimperkruller, te koop bij drogisterijen zoals de etos)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo.. http://www.youtube.com/watch?v=Kh3ldv16Qgw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een redelijk nieuwe mascara doet het het beste. En vooral veel oefenen. ;p maar vooral de tijd nemen en kijken wat jij het makkelijkste vind.

Ps. Ik doe meestal wel een beetje van het puntje af om klodders te voorkomen.

Groetjes!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met je mond ver los,klinkt gek maar het werkt wel,probeer maar eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zorg ervoor dat je een mascara hebt die niet klontert.

1) begin bij de wimperhaartjes onder je oog. houd de mascara verticaal en beweeg langzaam over de haartjes heen.
2) Nu zijn de wimperharen boven je oog aan de beurt. Nu houd je je mascara gewoon horizontaal. Beweeg meerdere keren van beneden naar boven. Zorg ervoor dat je alle haartjes hebt gehad.
3) Als je een dikkere laag wilt kan je er met een andere mascara overheen gaan of je kan even wachten tot het droog is en dan nog eens met dezelfde mascara.
4) Heb je een beetje geknoeit? don't worry, pak een wattenstaafje, doe hier een beetje make up remover op en haal het hiermee weg.

tip: wil je je wimpers extra laten opvallen? gebruik dan een wimperkrultang. Deze kan je al vanaf 3 euro halen! Deze kan je halen bij de DA, Kruidvat, Hema etc..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Open je mascara goed, zodat er geen klontjes mee komen. Mocht dat wel het geval zijn, druk dan de top van het borsteltje weer in het flesje, en herhaal dat twee keer.
Begin bij de wimpers die onder zitten. Maak een zigzaggend beweging. Je moet altijd met de onderkant beginnen, anders gaan je wimpers allemaal aan elkaar vast plakken.
Als je een mooie volle look wil moet je bij de wimpers in de hoeken ook mascara op doen. Dat doe je met de punt van je borsteltje.
Als je de boven en onderkant allebei hebt gehad wacht je een paar seconde, en doe je alles nog een keer opnieuw. Zo krijg je dikkere en langere wimpers.

Als je een foutje hebt gemaakt kun je een wattenstaafje gebruiken om het weg te halen.
Nadat je klaar bent pak je weer een wattenstaafje, doet er een beetje make-up remover op, en haalt je mascara er af.