wat te doen tegen een vette ponny?

Ik heb lang haar en een ponny, ik hoor altijd dat elke dag je haar wassen slecht is voor je haar dus nu doe ik het om de dag.. Maar altijd word mijn ponny dan vettig en iets boven me ponny als ik het niet elke dag was, maar de rest van me haar word dat niet. Hoe komt dat en wat doe ik eraan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (3)

Dat elke dag je haar wassen slecht is, is een fabeltje van vroeger. In de USA waar men maar al te graag fabrikanten verantwoordelijk stelt en dan torenhoge schadeclaims krijgt toegewezen, ook daar wordt gewoon door de fabrikanten iedere dag shampoo aangeprezen.
In de link hieronder een willekeurig voorbeeld.
Dus het antwoord is: Elke dag wassen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Niks fabeltje van vroeger. Je activeert de talgklieren en je haar wordt steeds vetter. Je haalt de natuurlijke balans uit je lijf. Dat is hetzelfde als wassen met zeep. Dat is ook niet gezond als je dat iedere dag doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij geen fabel idd. ik waste mijn haren ook altijd iedere dag, maar iedere kapper raadt dat mij echt af! je haar wordt er "te lui" van.
Waarschijnlijk zit je ook meer met je handen aan die haren. En door je haren veel te kammen, of door er veel met je handen door te strijken, wordt je haar vetter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als alleen je pony vet wordt is droogshampoo een prima oplossing. Lang haar elke dag wassen is geen pretje. Droogshampoo is een poederspray: spuiten, minuutje intrekken en uitborstelen. Ik gebruik het ook alleen bij mijn voorste haarlokken, en kan daarmee het haren wassen een dagje uitstellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon bij de drogist? Ga ik ook halen! Klinkt super handig! Plusje van mij :D
Ivana
12 jaar geleden
Prima oplossing. Vroeger deden we dat met havermoutvlokken, had hetzelfde effect.
Rieneke1
12 jaar geleden
klopt, havermout, moest er ook meteen aan denken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Havermout? Die onthou ik! Maar de droogshampoo van Kruidvat eigen merk vind ik de fijnste. Zit in een paarse spuitbus, vaak onderin het schap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt Niesju, zo simpel is 't! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat antwoord wilde ik ook geven! +