Doet je wenkbrauwen laten epileren bij een schoonheidsspecialist erg zeer?

Ik wil dit graag voordat ik op vakantie ga laten doen, maar ik neem aan dat ik dit beter niet een dag van te voren kan doen (ivm zwelling(?). Hebben jullie tips? En hoe duur is dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
4.8K

Het beste antwoord

Laat het twee dagen van te voren doen.
Het is niet zo heel duur. Hooguit 15 euro.

De eerste keer doet het een beetje zeer, maar na een paar minuten voel je al minder omdat de huid verdoofd is.
Na het epileren zal de schoonheidsspecialiste er een verkoelende creme op smeren zodat het niet zo opzwelt.

De keren erna kun je het zelf bijhouden als je een beetje handig bent. Neem wel een goed pincet. Bij douglas koop je de echte Tweezerman, deze zijn erg goed en je krijgt er levenslang slijpgarantie op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er word met een pincet haartjes uit je huid getrokken, natuurlijk doet dit wat zeer. Maar het valt op zich mee, de pijn trekt snel weg. Het is daarna ook niet echt rood.

Laat goed weten hoe je je wenkbrauwen graag wil, dat ze niet te dun worden. Prijs verschilt per schoonheidsspecialiste, maar ligt rond 10-15 euro over het algemeen.
Kimath
13 jaar geleden
Alleen de eerste en tweede keer prikt het een beetje. Maar na een keer kun je het al zelf, als de vorm je bevalt. Dan gaat het net als bij de schoonheidsspecialiste steeds minder pijn doen. Na een tijd voel je niks meer, behalve als je een haartje te pakken hebt dat je nog nooit uitgetrokken had. Als het niet makkelijk meekomt laat je het gewoon zitten. Zwellingen heb ik nooit gehad. En zelf doen is veel goedkoper!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf schoonheidsspecialiste, en ik heb eigenlijk nooit mensen die er de volgende dag nog last van hebben.
Het is belangrijk dat je schoonheidsspecialiste de huid desinfecteert, goed spant en daarna een herstellende crème gebruikt. Maar je kan er wel van uit gaan dat dat goed gebeurt hoor!
Vraag voor de zekerheid of ze het niet te dun epileert, en laat het liever niet harsen (tsja, mijn mening..) want bij epileren wordt er meer naar het model gekeken en met harsen rukken ze alles in 1 keer zomaar weg.
De eerste keer epileren doet vaak wat meer pijn dan de keren erna. Het is wel erg verschillend, sommigen krijgen traanogen en sommigen praten lekker door en merken er nauwelijks wat van.
Doe je het vaker, komen de haartjes steeds minder snel terug dus is er minder te epileren en doet het minder pijn.
Ik zou het zeker voor je vakantie eens lekker laten doen!
Stel je krijgt toch roodheid/zwelling, dan is het na een nachtje slapen wel weer weg.
Prijs is rond de 10 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het moet sowieso een dag rusten. En ik zou het niet latrnndoen door een schoonheidsspecialiste, ik heb er zelf scheve wenkbrauwen gehad. Vraag je moeder/oma/tante het te doen.