Als ik een streepje huid insmeer met zonnebrand SPF 50 krijg ik dan zo'n gekke witte streep?

Ik moet mijn litteken van de dokter insmeren met zonnebrand factor 50 maar ik denk dat ik als ik alleen dat litteken insmeer een witte streep krijg als ik ga zonnen, klopt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
4.1K
Kimath
13 jaar geleden
Litteken blijft sowieso wit als je gaat zonnen.

Het beste antwoord

ik moest vorg jaar ook met m'n litteken uit de zon blijven, of sunblock gebruiken.
ik bracht het niet alleen op het litteken aan, maar vervagend ook om het gebied er omheen.
het resultaat was dat ik op die plek wel wat lichter bleef, maar zeker niet opvallend.
het viel me alles mee.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, misschien ga ik dat dan maar doen.

Andere antwoorden (8)

Misschien wel,en dan ziet het er tijdelijk gek uit.Maar wat zijn de gevolgen als je het niet doet?
Dus teveel zon op dat litteken? Heb je dan nog jarenlang een opvallende streep?
Dan zou ik wel weten wat ik zou kiezen.
Maar vraag je dokter gewoon wat er gebeurt als je het niet doet, en aan jou de keuze dan
13 jaar geleden
Factor 50 zal bij veel in de zon toch zon doorlaten. Je zal dus wel een flink lichtere streep krijgen maar niet helder wit. Als dit dokters advies is zou ik niet twijfelen maar hem volgen. Je kan natuurlijk ook iets minder de zon in gaan of mogelijk wat kleding aandoen. Inmiddels is wel bekend dat veel zon schadelijk is dus je mist weinig met wat minder zon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt aangeraden om te voorkomen dat het (vrij nieuwe) littekenweefsel zal verbranden. Je kan het litteken ook met een stukje witte 'tape' afplakken om dit te voorkomen, verkrijgbaar bij diezelfde arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het met tape afplakt, krijg je zeker weten een witte streep :P
Ja, zie de 1e film van jackass, hierbij doen ze dit ook, alles verbrand en word rood behalve waar er zonnebrand op zit. Hij had in dit
Geval het woord jackass erop gesmeerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de huid van een litteken zit toch al geen pigment dus dat deel van je huid blijft evengoed wit als je in de zon zit. Ik heb zelf een aantal littekens van mijn tijd bij de bakkerij :P In de winter als ik een bleek lijk ben dan zie je het niet maar als ik een beetje gebruind ben in de zomer dan zie je opeens een hele witte plek. Dat heeft dus niets met de zonnebrand te maken, dus als je huisarts dat aanraad zou ik het er gewoon op smeren en je niet zo zorgen maken over eventuele witte streepjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het beste de rest van je lichaam ook insmeren, met bijv factor 30. Zonnebescherming is gewoon heel belangrijk omdat je huid nu nog niet gewend is aan zon, en zo maak je het verschil wat kleiner tussen je litteken met 50 en de rest. Met factor 30 wordt je ook nog wel bruin hoor, mooier egaler zelfs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je krijgt een witte streep, maar als je dat niet doet kan je het littekenweefsel beschadigen.
Geloof me, smeer je maar in!
Ik heb ook een jaar rond gelopen met een witte plek op mn knie omdat ik die net had verbrand en ik was een plekje een beetje lager vergeten en dat zie je nu nog steeds, het ingesmeerde niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik heb de afgelopen dagen zelfs met factor 16 witte vlekken gekregen door niet helemaal goed insmeren.
Hoewel ik m'n tatoeage ook altijd extra moet insmeren en daaromheen eigenlijk geen vlek zie. Je kunt ook een wat groter stuk insmeren en het naar de randen toe laten vervagen.
Maar een litteken (vooral vers) blijft toch altijd een iets andere kleur houden, ook als je niet insmeert.
Als ik jou was zou ik me helemaal met die factor insmeren, of het litteken met 50 en de rest van je lichaam met een iets lagere factor. Ik denk dat je in de loop van de jaren wel een iets lagere factor voor je litteken mag gebruiken.