hoe kan ik dit wegkrijgen?

ik heb op mijn gezicht een wondje gad van een puist en die de heletijd open gekrabt, nu is het weer dichtgegroeid maar je ziet wel zeg maar een rood bultje nog, het is geen puist want ik kan het niet uitknijpen ik heb het nu ongeveer 3 maanden maar het gaat niet weg, ik heb er al van die huidcreme opgesmeerd maar werkt niet. hoe kan ik het nog wegkrijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (3)

Het is waarschijnlijk gewoon een litteken, die kunnen ook als bultjes voorkomen. Je kunt een littekencrème proberen, bijvoorbeeld Bio-oil of Biodermal littekencreme. Als het dan nog niet weg is en je wil er echt vanaf, kun je naar de dermatoloog gaan. Je huisarts kan je doorverwijzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Littekens van puistjes, gaan vaak nooit meer weg. Vooral de littekens die putjes maken in je huid.
Niet aan krabben dus, nooit krabben of drukken op puistjes voordat je maatregelen (ontsmetten, handen gewassen) genomen hebt.

Nu kun je er het beste maar vanaf blijven, en inderdaad kun je een littekencreme gebruiken, baat het niet, dan schaadt het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms duurt het wel 6 maanden voor dat een vlekje die ik van een puist heb weggaat. Zolang er geen gat in de huid is en het egaal voelt gaat het vaak wel weg. Soms niet helemaal maat dan wordt het lichter van kleur en valt het minder op.

Je kunt bio oil gebruiken is ook voor acnelittekens. Je hebt allerlei verschillende cremes tegen littekens dus je kunt kijken wat bij je budget past en wat je prettig vind.