Wat is een jegging en wat een tregging? En wat is het verschil tussen die twee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
41.3K

Antwoorden (5)

een legging is helemaal glad, een trekking is meer een broeklegging, er zitten zakken op maar wel elastiek in de boord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een jegging is een legging maar het is net alsof je een gewone spijkerjeans aan hebt. Tis dus een legging van spijkerstof;)
Ik weet niet wat een tregging is, ben ik zelf ook wel benieuwd naar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat ook niet over een legging, maar een jegging. Samentrekking van jeans en legging.
Jegging is jeanslegging en een tregging is trouwserlegging dus jegging is spijkerlook en tregging is broeklook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Legging, Tregging & Jegging

We begonnen met de legging en hebben ondertussen ook al de tregging en de jegging. Weet jij het verschil? Heel simpel gezegd staat de tregging voor trousers + legging en jegging staat voor jeans + legging. De voordelen van een legging gecombineerd met de voordelen van een broek of jeans. De Tregging en Jegging zien er bijna uit als een normale broek of skinny jeans maar dan extra strak en toch comfortabel. De tregging kan zakelijk en casual gecombineerd worden.

En hier zie je ook nog de plaatjes:

http://www.perfectlybasics.nl/thema.aspx?id=8
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een Jegging is een Legging van jeansstof, een soort van strakke spijkerbroek maar dan meer elastisch.

een Tregging is een legging die meer op een gewone strakke broek lijkt

een Legging is ontstaan in de jaren 70 uit de maillot, die werd voetloos en even later werd deze niet meer van wol of acryl gebreid, de stof werd lycra en de legging was geboren. Van wol of Acryl spreek je meestal nog van voetloze maillot, hoewel die scheidslijn met de huidige leggings erg moeilijk te stellen is.