Zijn er huis-, tuin- en keukenmiddeltjes die gebruikt kunnen worden om contactlenzen mee te reinigen en in te bewaren?

Bij gebrek aan beter...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zachte maandlenzen.

Het beste antwoord

Je kunt voor een poosje prima volstaan met een fysiologische zoutoplossing (zelfde als je gebruikt voor het neusje van verkouden babies : een theelepel zout oplossen in een liter gekookt water.) Voor langduriger gebruik zou ik gedestilleerd water met zout gebruiken.

Meer is het namelijk eigenlijk niet ; een gedestilleerde zoutoplossing. Met meestal een conserveermiddel (waar je met wat pech overgevoelig voor kunt zijn). Dat conserveermiddel zorgt er echter ook voor dat je de vloeistof lang kunt bewaren. Zelfgekookte vloeistof zou je vrijwel dagelijks nieuw moeten maken, en dat is niet per definitie een goedkopere oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik heb wel vaak gezien dat als er per ongeluk een lens uit viel, of er bijvoorbeeld zand in het oog kwam, men de lens even in de mond doet. dat doe je dus als je ergens op straat staat op op een strand en niets bij de hand hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
..bewaren wordt dan lastig, maar schoonmaken lukt zo wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is wel een heel slecht advies! Er zitten zoveel bacterien bij een mens dat als je gebeten word je direct naar het ziekenhuis moet in tegenstelling tot een hond! Dus geen contactlenzen in je mond, een enorme oogontsteking is niet ondenkbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Advies? Dit is iets wat mensen wel eens doen. Stel je staat ergens in de middle of nowhere op een strand met een dure lens in je vingers waar zand op zit? Wat doe je dan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan loop je naar 'n strandtentje en houd je de lens onder de kraan... ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er overheen piesen is ook wel een steriele oplossing ,nog met het goede zoutgehalte ook ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tsja, ik vertel alleen maar wat ik meerdere mensen wel eens heb zien doen...
Heb zelf nog prima ogen en nooit een bril/lenzen gehad, dus ik spreek verder niet uit ervaring urine is wel steriel, maar ik vermoed dat t prikt. Er zitten zouten en ureum en veel andere stoffen in. bovendien heb je geen controle over de sterkte van concetratie. Ben ik de enige die met een natte vinger (met speeksel) vliegjes uit t oog vist?