waarom zetten schoenmakers geen rubberen dopjes onder hakken

Ik kan denk 3 dagen doen met mijn pumps en daarna moet ik de hakjes weer wisselen. Waarom zetten schoenmakers er geen rubber onder net als bij zolen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3K

Antwoorden (3)

Het nadeel van pumps is dat het oppervlak van de hak klein is en het hele gewicht opvangen. Door de kleine oppervlak slijt het vaak veel sneller dan een hak met een groot oppervlak. Misschien helpt een paar ijzeren noppen. Rubber of leer slijten allebei erg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat dat weinig nut heeft ; daar ben je met een goed UUR al doorheen.
Vroeger had je van die stalen hakjes die je er ook zelf onder kon zetten (bij de Hema enzo) ; die gingen zo een paar weken tot maanden mee. De schoenmaker kan ze er ook voor je onder tikken.

Wel oppassen met houten vloeren en trappen ; je maakt je er NIET populair mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook een soortgelijk probleem, maar bij gaan mijn pumps wel wat langer mee dan drie dagen. Ik laat om de zoveel tijd nieuwe hakjes eronder zetten. Maar bij mij komt het doordat ik niet recht op mijn schoenen loop, ik zet mijn voeten verkeerd neer zeg maar, dit zie ik ook regelmatig bij andere mensen. Misschien dat dit bij jou ook het geval is...?