Sportschoen stinken gauw. Ik zet ze dan een nacht goed verpakt in de vriezer maar dat helpt niet altijd. Wie heeft een andere betere methode?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Draag alleen katoenen of als je ze nog vinden kunt, zuiver wollen sokken. Dat scheelt al een hoop.
http://www.nosweat.nl/index.php?hfst_id=3
Via bovenstaande link kan je het ultieme middel verkrijgen en wel ; cederhouten inlegzooltjes. Ze werken perfect en je voelt ze niet. Ze zijn nl. dun en soepel.
Mijn zoon draagt altijd leren schoenen, maar hij vond een paar schoenen erg mooi die helaas niet van leer waren. Ik viel bijna om toen ik op zijn kamer kwam en hij ze uitgetrokken had. Ik heb alles uitgeprobeerd;
In afgesloten zak in de vriezer.
Vanillesuikerzakjes erin.
Soda erin gestrooid en een nachtje laten staan.
Met een doekje schoonmaakazijn enz. enz.
Alles hielp wel even, maar na een tijdje stonken ze toch weer. Mijn ultieme zooltjes die waren en zijn het enige dat echt helpt tot dusver.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Vol spuiten met zon spray en dan een nachtje in de tuin zetten..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij sportschoenen is meestal de binnenzool makkelijk uit de schoen te halen. De zool kan in een sopje of in de wasmachine.

Verder is het belangrijk dat de schoen goed kan luchten voordat u hem weer gebruikt. Als u elke dag sportschoenen nodig heeft, dan is het aan te raden om twee paar aan te schaffen, zodat de schoen tenminste de tijd krijgt om te drogen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Van tijd tot tijd de sportschoenen in de wasautomaat doen.
Voor de rest niet dag en nacht dezelfde schoenen dragen,
maar afwisselen.

Tijdig schone sokken aantrekken en voeten wassen met koud water. (brrrrrrrr)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet er koffiepads in doen. Klinkt gek maar het help echt goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gooi ze in wasmachine wordt zeker proper en blijven nog goed als nieuw ;) of vannile zakjes deed ik ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb dat ook weleens gehad met sportschoenen toen heb ik er inlegzooltjes in gedaan toen stonken ze niet meer