Vanaf welke lengte (en korter) spreekt men van een minirok?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.5K

Het beste antwoord

Vanaf de helft en hoger gemeten van het bovenbeen.
(tussen knie en lies)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een minirok is een korte rok die tot boven de knie komt (gewoonlijk zo'n 10 à 20 cm)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het per persoon verschilt. Een oma die best ouderwets is vind een rok tot op de knie misschien al een minirok, omdat zij gewend is om een rok tot (bijna) op je enkels te dragen. Terwijl je vriendin dat juist een lange rok noemt (tot op je knie). Maar over het algemeen is een minirok is een minirok ong. 20 cm lang en korter. De juiste lengte van de minirok hangt van de lengte en vorm van de benen af.