In de modewereld moet er steeds iets nieuws bedacht worden, zodat de mensen nieuwe kleren gaan kopen en zo is er op een bepaald moment een coltrui bedacht die je onder een blouse of jasje kon dragen. Mouwen waren niet nodig: die zag je toch niet. Zonder mouwen was zelfs eleganter omdat de mouwen van het jasje, blouse dan niet 'bleven hangen' op de mouw van de coltrui.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

hoewel ik er het praktische nut ook niet van inzie, komen ze ongetwijfeld in de markt omdat er vraag naar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee vandenprinsch, dat zie je niet goed. Er is vraag naar omdat ze in de markt komen :-)
Heel simpel, het was mode voor vrouwen...voor mannen heb ik ze nooit gezien. Of eh....voor wie is deze vraag eigenlijk? Onder een jasje zag je niet dat er geen mouwen aan zaten.
Erger nog zijn die truien met "afgezakte" kol die om de schouders gedrapeerd was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodat je ook in de zomer je zuigzoenen in je nek/hals kunt verdoezelen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat het een mode ding is.
het heet spencer, en er hoort een blouse onder :D
dan distantieer je je weer van het klootjesvolk.
het is een zogenaamd rijkelui's ding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een spencer is een v-hals trui zonder mouwen, ook wel slipover genoemd, en is dus heel wat anders.
De nederlandse naam zou mouwloze coltrui kunnen zijn.
De engelsen noemen het een sleeveless polo.
( een coltrui heet in Engeland polo, terwijl een polo in Nederland weer een katoenen shirt met kraag en korte sluiting is)
Overigens is het woord slipover ook engels, maar helaas, de slipover wordt in Engeland slip-on genoemd, en in Duitsland weer Pul-under.
snap jij het nog??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:D
Er zijn vrouwen die niet meer zo'n mooie hals hebben, zo kun je die mooi verdoezelen.
En laten we eelijk wezen, het staat ook wel erg leuk..