Is het slecht om kunstnagels op je eigen nagels te doen?

Ik wil dat doen om dat ik een nagelbijter ben maar ik weet niet of die dingen goed blijven zitten en of het slecht is help please!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
15.3K

Antwoorden (4)

Dat ligt er helemaal aan wat voor kunstnagels je bedoelt. Die nagels van de drogist verpesten je nagels alleen maar is mijn ervaring. Ik heb zelf al heel lang acrylnagels. No way dat je nog kan bijten, daar zijn ze veel te hard voor. Voor gel of acrylnagels wordt het oppervlak van je nagel vlak gevijld, waardoor het lijkt wanneer je ervan af wilt, alsof je nagels dunner zijn geworden, maar dit is een fabeltje.
Begin je aan acryl of gelnagels dan doe je dit meestal wel voor langere tijd. Elke 3-4 weken moet je het laten bijwerken door een nagelstyliste, maar het resultaat is prachtig en je kan niet meer bijten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste mensen denken dat kunstnagels slecht zijn. Dit is niet waar. Nagels hebben geen zuurstof nodig om mooi te blijven. De nagel groeit van binnen uit. Het is wel van belang dat kunstnagels op de juiste manier worden aangebracht. Kunstnagels in een nagelsalon zijn niet te vergelijken met full-size tips (plaknagels die verkrijgbaar zijn bij een drogist). Kunstnagels worden gemaakt van hetzelf- de materiaal waarvan een tandarts kronen of kunst-
tanden maakt en zijn derhalve 60 maal zo sterk als gewone nagels. Kunstnagels worden aangebracht op de natuurlijke nagels. Nagels groeien iedere week zo’n 0,5 tot 1,5 mm, de kunstnagels dus ook. Daarom moeten kunstnagels regelmatig bijgevuld en opgevuld worden. Hoe snel de nabehandeling plaats moet vinden, varieert per persoon. Meestal na 2,3 of 4 weken. Dit is afhankelijk van de groei van de nagels. Door sommige omstandigheden kunnen de nagels sneller groeien, zoals bij zwangerschap, en in de zomer groeien ze sneller dan in de winter. Naarmate men ouder wordt, neemt het groeitempo af.

De laatste jaren is het begrip "Nagelstyling" steeds populairder geworden in Nederland. Op het gebied van kunstnagels is tegenwoordig veel mogelijk, ook de producten worden steeds verbeterd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het geprobeerd, maar het werd niks. Niet zelf geknoeid hoor, maar bij de nagelstyliste. Niks voor mij. Bleven niet goed zitten door het werk.

Gelnagels werd ook een fiasco. Schilferde af. Moest voor een nette verzorgde hand elke tweede week langskomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan niet meer nagelbijten, ze zijn supermooi en blijven ongeveer 3 weken zitten. Nepnagels zijn echter niet goed voor je eigen nagels! Ik heb zelf al jaren nepnagels, zowel gel als acryl. Als je ze er af laat halen dan is je eigen nagel heel dun en gevoelig, zeker als je voor langere tijd nepnagels hebt gehad. Soms krijg je zelf blauwe en rode plekken op je nagels. Als er vocht onder komt kan het ook gaan schimmelen, maar dat gebeurd niet zo snel:)

Als je toch nepnagels wilt kan ik je acrylnagels aanraden boven gelnagels. Deze zijn wat harder en breken minder snel. Gelnagels zijn bij mij nooit de volle 3 weken blijven zitten (vielen er altijd een paar af, of er braken puntjes). Acrylnagels blijven daarentegen bijna altijd goed zitten.

Nepnagels moet je laten zetten bij een nagelstudio of bij een ERVAREN persoon thuis. Het laatste is vaak een stuk goedkoper. Het zetten duurt ongeveer 2 uur. Bij een nagelstudio zijn de mensen vaak klantvriendelijk en hygiënisch.

Ikzelf ga tegenwoordig altijd naar US Nails in chinatown Den Haag. Er werken allemaal chinezen en het is een echte nepnagel-fabriek. Klantvriendelijkheid is ver te zoeken en ook hygiëne kan een stuk beter (ze gebruiken voor iedereen dezelfde nagelvel b.v.). Maar ze zijn wel erg snel, leveren supermooi werk en zijn erg goedkoop. Voor 20 euro sta je na een uurtje weer buiten met mooie acrylnagels welke goed blijven zitten. Bovendien doen ze ook hele mooie airbrush voor maar €5,-. Zo zijn er wel meer van die aziatische studio's.