Mannen en sandalen?

wat hebben mannen toch tegen het dragen van slippers en sandalen.
mijn zoon heeft van oma sandalen gekregen. nou man lief trekt ze niet bij hem aan. en het idee dat ik op slippers zou lopen gruweld hij van, maar dat doen meer mannen.
waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
4.8K

Het beste antwoord

Voeten zijn de op-een-na-lelijkste lichaamsdelen (knieën zijn de lelijkste).

Slippers geven de connotatie van onzorgvuldigheid, van nonchalence in de slechte zin. Onverzorgd. Armoedig. Prima voor de tuin en voor de campingdouche, niet voor het openbare leven. Je gaat tenslotte ook niet in je bikini over straat.

Toegevoegd na 6 minuten:
Bij mij komt daarbij dat slippers altijd scheef gaan zitten. Hoe ik ze ook aantrek, binnen enkele stappen schuift de hak van de slipper naar de buitenkant (naar links voor de linkervoet, naar rechts voor de rechtervoet). Gevolg is dat ik met de hak naast de slipper loop, met de voorvoet natuurlijk nog gewoon op de slipper. Heel vervelend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's natuurlijk subjectief, maar gemiddeld zou 't wel kunnen kloppen. Er zijn ook mensen die een voetenfetish hebben... Zoals die ene voetenlikker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liepen Jezus en zijn discipelen niet op sandalen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, zij liepen wel op sandalen. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik ook altijd! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voeten kunnen er echt goed uit zien. Ik heb verder niks met voeten, maar als je ze schoon hebt; goed verzorgd en goede nagellak vind ik ook mijn eigen voeten mooi.

Andere antwoorden (16)

Wat mannen tegen het dragen van slippers en sandalen hebben weet ik niet, maar wat IK (als man) tegen het dragen van slippers en sandalen heb: niks.
Ik loop graag op slippers en gruwel absoluut niet als iemand anders dat ook doet. Ik zou niet weten waarom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ziet er een beetje verwijfd uit (slippers). En als het er niet zo uit ziet, heeft het een oubollige, stoffige look (sandalen). Bij mij komen ze er niet in.
Op slippers kan ik sowieso al niet lopen met dat dingetje tussen je tenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet niet wat voor slippers jij hebt, maar hoeft er totaal niet verwijfd uit te zien. Slaat beetje nergens op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat van die slippers is alleen bij teenslippers, en dat is een kwestie van wennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ik loop zelf de hele dag op slippers met dit weer. In sneakers lopen in dit weer vind ik niet echt lekker. En ik ben niet de enige man die het heerlijk vind om in open schoeisel rond te lopen. Ik herken het gestelde niet echt.
Maar misschien vinden ze het onhygienisch of schamen ze zich voor hun voeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf niets tegen het dragen van sandalen. Ik vind het wel prettig luchtig. In schoenen ga ik veel meer zweten als het warm is. En ook met wandelingen in de bergen / vakantie kan het prettig zijn als je door water heen moet.

Ik vind het alleen lastig omdat het bij mannen niet netjes staat onder een pak of zo. Dus op het werk (of in de klas) vind ik het niet zo mooi staan. Vrouwen hebben wat dat betreft meer keus met open schoenen die ook modieus zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik loop als het even kan (bijna) altijd op slippers / sandalen, ik vind het juist gewoon prettiger. Sterker nog ik heb ook wel in de winter op blote voeten in slippers gelopen, ook als er sneeuw lag.

Ik denk dat het een beetje te maken heeft met (gevoel voor) mode en ook met praktische redenen. Zo zou ik in de vrije natuur niet zo gauw op slippers / sandalen gaan lopen om de simpele reden dat ik het niet handig vindt om zand / modder, doornen, beestjes enzovoort in mijn schoenen te krijgen. Ik moet er dan wellicht bij vermelden dat ik me weinig placht aan te trekken van de gebaande paden als de situatie zich zo voordoet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vriend draagt ook slippers, staat zelfs erg leuk bij een spijkerbroek. Misschien leeft de gedachte dat het meer iets voor vrouwen is? Of iemand wil zijn voeten niet laten zien, zoals al eerder is genoemd. Dat zit toch echt tussen de oren hoor :)

Jammer eigenlijk, met dit weer is er niemand die er raar van opkijkt als je slippers draagt. En het draagt zoveel prettiger dan die stinkende sneakers en ander schoeisel waar je aan het eind van de dag uitsopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon over sandalen, slippers en schoenen in het algemeen…je hebt mooie en lelijke…en wie de schoen past die trekt hem aan. O, kon ik maar mooie vinden die ook passen en waarop het goed lopen is. Zolang de voeten niet stinken is er eigenlijk niets op tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie liever een mooie slipper dan een stel van die (de voeten dan extra, knip de nagels vaker (getver de getver...) vijl de hielen eens vaker...Oh ja, dan staan mooie slippers/sandalen wel lekker stoer ;)

Toegevoegd na 14 uur:
stukje vergeten...Ik zie liever een stel mooie slippers, dan een paar afgelopen sportschoenen, echt een afknapper..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hielen vijlen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodat je niet zo'vieze vergeelde gebarsten eeltrand rond de hielen hebt. Vrouwen hebben al ééuwen door dat voeten echt niet lelijk hoeven te zijn, als je ze maar goed verzorgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, Suzyq..getver..vergeelde, gebarsten eeltrand.
Elke drogist heeft wel zo'n eeltvijl voor nog geen €2.-
Een keer per week onder de douche ff vijlen. Vergeelde randen een keer door de pedicure en dan zelf bijhouden.
Het is met deze temperaturen gewoon het lekkerste schoeisel dat er is, en als je kijkt naar trendy Miami of Rio zie je niemand zonder tussenteenslippers - daar is ook nog een merkrage in - ik heb ze zien hangen (en langslopen!) voor meer dan 50 dollar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sandalen zijn er maar zelden in geslaagd hip te worden, voor slippers geldt dat niet.

In de modewereld is de sandaal zeldzaam, die wordt toch sneller geassocieerd met 'geitenwollen sokken'.

Desondanks lees je ook positief nieuws over de sandaal: http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article688010.ece/De_sandaal_is_terug,_want_fout_bestaat_niet_meer

Maar ik heb er nog niet veel mannen mee zien lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat denk je van plekkies of is het nou plakkies..effin, helmaal hip hoor.
Kijk maar eens o.a. bij de Bijenkorf....
Sandalen of slippers dragen dat is je letterlijk en figuurlijk een beetje bloot geven, misschien dat sommige mannen daar moeite mee hebben. Bedekking in het algemeen schept wat meer afstand.
Sandalen hebben toch ook wel een kneuzerig imago, vooral die van leer.
Sportsandalen staan niet bij alle soorten kleding, zoals al eerder is gezegd. En als jongetjes in de voetballeeftijd komen willen ze ook geen half blote voeten, logisch.
Gelukkig dragen mijn man en zonen met veel plezier sandalen en/of slippers als het weer en de omstandigheden ernaar zijn.
Maar dat geldt duidelijk niet voor alle mannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Kneuzerig imago", heel goed gekarakteriseerd.
Ik weet in ieder geval dat mijn vrouw altijd erg moest lachen om mannen met sandalen. Kleine kinderen met sandalen zien er in haar ogen echter heel lief uit. Maar je weet hoe mannen zijn: als vrouwen eenmaal lachen om mannen met sandalen zien, in de ogen van volwassenen, kleine mannen in sandalen er ook niet uit.

Vrouwen op slippers heb ik persoonlijk geen moeite mee zolang de vrouw die ze draagt ook snapt dat je er geen hele dag op kan lopen. Als een vrouw slippers draagt, de hele dag bezig is, boodschappen gaat doen, winkelen etc. en dan 's-avonds gaat zitten klagen over zere voeten snap ik best dat mannen denken: draag dan geen slippers maar normale schoenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen in sandalen?
Die zie je toch niet voor vol aan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whaaahhhhh, en dan liefst nog van die mooie witte tennis-sokken er in, heheheeheh. Trouwens, slippers bij vrouwen vind ik ook afspugelijk metals triest dieptepunt de crocs, of toch die wanstaltige teenslippers?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben geen man, maar heb het ook niet op het lopen op slippers. Bijna steevast zit mijn hak naast het loopgedeelte. Daarnaast kan ik absoluut niet tegen dat stukje plastic dat tussen mijn teen schuift bij teenslippers. Waaaah.

Nee, het liefst loop ik thuis gewoon op blote voetjes. Is het heel heet en moet ik het huis uit voor bijvoorbeeld boodschappen, dan pak ik mijn teva's (sandalen), dat dan weer wel, maar niet als ik naar het werk ga, dat vind ik niet echt gepast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik leef op slippers met dit weer! Heb wel vier paar! Alle zichzelf respecterende modemerken hebben slippers voor heren in de collectie! Zie ze zelfs welleens van rond de 400 Eu!