hoe lang moet je wachten totdat je weer onder de zonnebank mag??

Ik ben woensdag(09-03-2011)onder de zonnebank geweest en ben benieuwd wanneer je der weer onder mag

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
28.9K
bamibal
13 jaar geleden
Je kunt beter helemaal niet onder de zonnebank gaan:
http://www.styletoday.nl/beauty/nieuws/2775/zonnebanken-officieel-schadelijk-voor-de-gezondheid
Kimath
13 jaar geleden
Gewoon niet gaan, natuurlijke kleurtje is veel mooier dan zo'n vies zonnebankbruine kleur. Je lijkt ook gelijk stukken ouder.

Het beste antwoord

Goedemorgen!
Er moet ten minste 48 uur zitten tussen de eerste en tweede blootstelling aan zonlicht.
Dat geldt voor zowel zonlicht van de zonnebank, maar ook van de natuurzon. Nu nog niet echt van toepassing met het grijze seizoen, maar straks in de zomer wel van belang.

Bij een professionele zonnestudio die aangesloten is bij Samenwerking Verantwoord Zonnen adviseren ze u over een kuuropbouw die aansluit bij uw huidtype. Kijk op www.svzinfo.nl voor een nabije vestiging.

Veel verstandig zonplezier!
Samenwerking Verantwoord Zonnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb wel eens gehoord dat iemand die voor zijn bruiloft een mooi kleurtje wilde 2 weken lang om de dag ging.

Het hangt er een beetje vanaf wat voor type bank je hebt genomen en hoe lang.

Ik denk dat in principe 2x per week zou kunnen maar dat zou ik zelf nooit doen, maximaal 2x per maand lijkt mij zelf toch het maximum (op de sites van de zonnebanken zeggen ze ook dat je 2x per week moet komen om een mooie kleur te houden)

Ik weet trouwens dat er mensen zijn die fel tegen zijn maar heel af en toe en niet te lang werkt het toch ook goed tegen een winterdip

ps volgens mij moet je bij officiele zonnebanken wel minimaal 18 jaar zijn
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haay!
Ben zelf 20 en ga bij sundays en dan heb ik de lichtste van alle
amigo
13 jaar geleden
dat zou echt niet veel kwaad moeten kunnen, als kan ik je natuurlijk geen garanties geven maar als de info van de zonnebank studios leest zou af en toe zonnebank beter zijn dan nooit zonnebank. als dat echt faliekant fout was zouden ze toch op hun vingers getikt worden lijkt me. blijf ik erbij dat 1x per 2weken prima is en als je heel graag vaker wilt, 1x per week. lekker he, zo'n zonnebankje
Ligt aan het soort zonnebank en de kracht van het uv licht.
Daarnaast wordt per type lampen een onderverdeling gemaakt. Het ligt dan aan je huidtype hoe vaak en hoe lang je er onder nag.
Mensen met lichte huid korter en mensen met donkere huid langer. Een eenduidig antwoord op je vraag is er dus niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag om de 3 dagen eronder dit omdat je huid 3 dagen de tijd nodig heb om te herstellen.Natuurlijk als je verbrand zou zijn zou ik nog even wat langer wachten maar in principe om de 3dagen