Haar lengte

Is het waar dat de maximale haarlengte genetisch bepaald is??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mag ik niet hopen, mijn pa is kaal :)

Antwoorden (5)

Niet de maximale lengte, maar wel de haargroei is genetisch en hormonaal bepaald. Het haar groeit gedurende de groeifase ongeveer 1 mm. in drie dagen. Dat is jaarlijks gezien ongeveer 12-15 cm. Mannen, die zich nooit laten knippen, kunnen een haarlengte van 40-50 cm. bereiken. Vrouwen kunnen zelfs een lengte tot 70-80 cm. bereiken.
Haarlengten van meer dan één meter zijn zeldzaam, daar de levensduur van een haar ervoor zorgt dat het haar vroegtijdig uitvalt. Het nieuwe haar vangt weer bij nul aan. Na een rustpauze produceert de wortel een nieuw haar, dit maximaal twaalf keer tijdens het leven.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessante link +
Ja het heeft zeker ook mee te maken! Maar niet alleen dat. Ook je gezondheid speelt een rol!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet helemaal genetisch bepaald. Het is wel zo dat jou haar structuur een bepaalde lengte aankan. Dat is dus wel genetisch bepaald. Als je dik mooi haar hebt, kan je haar langer worden dan als je droog en pluizig haar hebt, want dan breekt het sneller af, dus wordt het niet "mooi" lang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ieder mens een "eigen" maximale haarlengte had. ik had ooit een vriendin die het niet langer kreeg dan schouderlang, of ze nou de puntjes eruit liet knippen of niet. Je kon eigenlijk ook zien dat het wel max was voor haar want het onderste gedeelte zag er al gespleten en dun uit.

Haar hele familie had van dat dunne, blijkbaar breekbare haar. Dus ik denk dat er wel iets erfelijks in zat.
amigo
13 jaar geleden
Ik heb heel dun haar maar wel heel veel. Mijn haren zijn nu denk ik over de 60 cm. dus niet altijd heeft het met je dikte van je haar te maken. Mijn moeder heeft daarintegen wel haar dat niet zo lang kan groeien.