Hoe heten de riemen die je om je schouders doet?

Hoi, ik probeer mij te herinneren hoe je een riem noemt die je om je schouders doet en aan je broek bevestigd door middel van een clip. Kan iemand mij vertellen hoe ze die dingen noemen en waar ik ze kan kopen?

Toegevoegd na 12 minuten:
Ook zou ik graag willen weten van jullie of er soorten en maten van zijn of zullen ze allemaal wel passen en zijn er ook vrouwen en mannen bretels of zijn ze allemaal het zelfde?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
7.1K

Antwoorden (12)

Bretels.

Toegevoegd na 1 minuut:
En online te koop bijvoorbeeld http://www.bretels.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bretellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bretels!

Helemaal hip. Jort Kelder, wijlen Theo van Gogh zijn er bekend om.

Toegevoegd na 48 seconden:
Op de markt koop je ze overal, en natuurlijk ook in de betere mannenmodezaken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bretels inderdaad, maar mijn opa (Groningen) had er een veel mooier woord voor: hupzeeln! (hupzelen dus)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Je bent een klein beetje abuis, het moet hulpzeel'n zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hupzeel'n, en nait aaanders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, ik geloof het direct, ik ken alleen de mondelinge versie
:-) Evengoed blijft het een mooi woord!
Je kunt ook sommige spijkerbroeken kopen waar een bretel aan vast zit, mijn zoon heeft een half jaar terug er een bij stout gehaald. Ik denk wel dat er verschil is in vrouwen een mannen modellen. Het ligt er ook aan waarom je hem aan doet voor de sier; die hangen vrij losjes of echt als functie van een bretel;om de broek omhoog te houden i.p.v. een riem, die moet je natuurlijk vrij strak hebben. Maar de meeste bretels kun je verstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Broekophouder(s) werden ze ook weleens genoemd.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bretels in plaats van een riem, wat bij sommige mensen toch prettiger zit. Broekophouder ook wel genoemd.

Het is weer een mode aan het worden, maar kinderen ( die van mij tenminste ) wilden absoluut geen bretels aan, dat was stom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
......echoooooooo......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
....echoooooooo.......
bretels, zoals iedereen al zegt;d
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
ja, makkelijk punten scoren zo..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nog meer echoooooooooo.......
Je kunt ze bij Bristol of Scholten kopen, die voor kinderen zijn kleiner in maat.
13 jaar geleden
Bretels zoals iedereen al zegt maar even een tip. Als je bretels wilt dragen doe dan geen riem meer door je broek dan kom je wel erg onzeker over.