Ik wil graag mijn haar witblond hebben. Moet ik het gewoon ontkleuren??

Ik heb zelf lichtblond haar en wil dus witblond..
Moet ik gewoon mijn haar ontkleuren en is dat voldoende??

Ik vraag me namelijk af of ontkleuring je eigen haar kleur terug brengt of dat het je haar bleekt??

Toegevoegd na 12 minuten:
Kan ik ontkleuring en zilvershampoo allebei gewoon bij de drogist kopen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan!

Antwoorden (6)

Je kunt bij de surinaamse toko blondeerspullen kopen heel voordelig. Ontwikkelvloeistof 9 of 12% en blondeerpoeder! Als dit mengt en over je haar verdeelt kun je het helemaal blonderen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan wordt het echt witblond? want lichtblond heb ik al ;). En dat moet je samen mengen dan??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon mengen, de verhoudingen staan op de fles...hoe hoger het percentage ontwikkelvloeistof hoe lichter het wordt, dus het zou moeten lukken!! Succes
Als je van nature al lichtblond bent kun je makkelijk je haar nog lichter kleuren met haarverf verkrijgbaar bij kapper en drogist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OEI, ik ben 10 jaar witblond geweest en mis het enorm maar het maakt je haar echt kapot.

Wat je kan doen is:
- ontkleuren (maakt je haar kapot, het kan zomaar afbreken, dunt uit en wordt heel droog en stug).
- Met blondspray je haar lichter proberen te krijgen
- naar de kapper gaan en het met natuurlijke producten blonder laten maken (het kan ff duren voordat je de kleur hebt bereikt die je wilt en is nog steeds niet goed voor je haar maar wel beter dan echt ontkleuren)

Ontkleuring bleekt je haar. Het haalt alle pigment uit het haar en dit krijg je niet zomaar meer terug, behalve het uit laten groeien of eerst rood verven en dit blijven herhalen herhalen tot het een beetje pakt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je je haar blondeert of ontkleurd wordt het vaak een beetje gelig. Je kan dit wegkrijgen door een zilvershampoo te gebruiken in combinatie met conditioner zodat het niet zo droog wordt (GUHL heeft een hele fijne vind ik).
Met zilvershampoo en blondeer wordt het echt witblond.

Ik ben zelf donkerblond en dus 10 jaar witblond geweest met ontkleuring en zilvershampoo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaa ik weet dat je haar dan achteruit gaat, maar heb ook gelezen dat met een paar maskers het wel weer op orde komt. Ik heb nu al de lichste blond die er is en het pakt sowieso niet helemaal egaal. Dus ik wil echt ontkleuren (bleken). Kan ik ontkleuring gewoon bij de drogist kopen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 1x je hele haar verft en vervolgens alleen de uitgroei kan je met maskers idd een eind komen.
Ik kocht altijd de allerlichtste tint van Poly Blonde van Schwarzkopf (5-7 tinten lichter). Deze kocht ik in Duitsland gewoon bij de drogist, in NL niet verkrijgbaar. Dit is een blondeerset en geen ontkleuring, maar maakt je haar superblond en met zilvershampoo ben je toch echt witblond. Ontkleuring kanje geloof ik niet kopen bij de drogist.
Maar je kan t waarschijnlijk wel kopen bij bijvoorbeeld een winkel waar je echte kappersproducten kan kopen, maar deze zitten geloof ik niet overal dus dat ligt er een beetje aan waar je woont. De mensen daar kunnen je wel goed adviseren over hoe je dit het beste kan aanpakken. Toen ik de eerste keer blondeerde heb ik dat gewoon thuis gedaan met die Poly Blonde dus. Doe het wel secuur, of beter nog, laat iemand anders het bij je doen, want anders wordt het nog minder egaal.
bij ontkleuren haal je het pigment (de kleur) uit je haar.
je eigen kleur krijg je dus niet terug (wel als het weer uitgroeit)

het beste kan je het door de kapper laten doen zodat je zeker weet dat het egaal gebeurd. bovendien zetten ze de kleur in de computer zodat bij uitgroei de juiste kleur weer gepakt zal worden.

als je zelf gaat ontkleuren kan je rare effecten krijgen (het gelige haar wat je misschien weleens gezien hebt bij iemand) je zou je haar dan nog een keer moeten (laten) doen wat natuurlijk niet bevorderlijk is allemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben ook een kapster en kzou toch zeker raden voor naar een kapper gaan want met onkleuring moet je toch voorzichtig mee zijn als je nu erhens een vlek laat vb. Of dat je toch zeker van achter moet beginnen. Succes :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ontkleuren is een heel precies werkje, daarom is het verstandiger om advies te vragen bij één van de kapsalons in de buurt. Het is best kostbaar, maar als het kleuren verkeerd uitpakt ben je vaak nog meer geld kwijt om het op te lossen..