Mijn angorawollen vestje pluist zo verschrikkelijk.... Iemand tips om dit te voorkomen?

Vorig jaar voor een prikkie een mooie zachtroze angorawollen bolero gekocht. Maar helaas trek ik hem amper aan omdat hij zo verschrikkelijk pluist. Vandaag toch maar weer eens een poging gewaagd, heb hem gedragen op een katoenen shirt omdat ik verwachtte dat dat een minder "aantrekkelijk" effect zou hebben als wanneer ik er iets synthetisch onder zou dragen. Maar helaas, het hele shirt en zelfs de voering van mijn winterjas zijn inmiddels desondanks bedekt met een grijs waas van pluisjes. Ik weet inmiddels dat ik deze met een kledingroller weer kan verwijderen, maar omdat dat zo'n vervelend karweitje is, vroeg ik me af of iemand weet hoe ik dit kan voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
35.3K

Het beste antwoord

Ik had een bijzonder pluizige sjaal... geen angorawol.. die heb ik een nachtje in een zak in de diepvriezer gelegd en het hielp toch wel wat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Helaas is dat nauwelijks te voorkomen. Waarschijnlijk is wol gebruikt met korte vezels. Vandaar ook de prijs denk ik. In dat geval zal het altijd blijven afgeven.

Je zou kunnen proberen om het (als je hebt) op een wolprogramma in de droger te stoppen. Zo blaast de trommel de meeste pluisjes weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer er haar spray op te spuiten dit helpt soms omdat het aan eljaar plajt en vast zit. Maar miaschien is het net handig omdat je kledingstuk erdoor versleten kan raken. Het is maar een idee:))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorkomen weet ik niet. Maar wat je wel kan doen bij die pluizende trui is hem "scheren."
Dat doet mijn moeder ook altijd. Je legt je trui op een glad oppervlak en begint gewoon met scheren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn ook speciale rollers soort scheren ja voor wollen kleding te koop