Moeten we steeds perfecter worden?

Als je in mode magazines kijkt en de reclames op tv mag geloven, kun je er alleen goed uitzien met wonderbaarlijke middeltjes die je er 20 jaar jonger uit laten zien. Hebben jullie het gevoel dat je er steeds beter moet uitzien wil je wat bereiken? Of kunnen we nog gewoon ons zelf zijn?
(vraag gebaseerd op de link).

http:www.youtube.comwatchv=bkrd0l9ggri

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
AWM
14 jaar geleden
Je moet de link niet intikken bij de trefwoorden. Zo werkt ie niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry.. ik zie het nu ook dankjewel!

Het beste antwoord

We moeten niet perfecter worden maar onszelf zijn en erkennen dat ieder mens mooi is en jij zo mooi wat jezelf voelt. We smeren heel wat poeders en crèmes en botoxen heel wat af. Plastische chirurgie is algemeen goed geworden. Dit alles veranderd je uiterlijk maar als je innerlijk jezelf bent in liefde op je hart vertrouwd dan straalt dat van je af, is dat dan niet mooi. Ons lichaam die je is gegund als een zeldzaam mooi transportmiddel, doen wij geen eer aan met al die tegenwoordige methodes. Het verlogend wat juist mooi was. Hoe mooi is een oude vrouw vol met de groeven van levenservaring, die wijs maakt en heel mooi. Het leven gaat werkelijk om ons innerlijk. De hype en overtrokkenheid in mode en bij trentsetters geven ons een vals beeld. De verwachting dat iedereen daar aan moet voldoen wordt enigszins geindoctrineerd door deze groep. Immers het is van economisch belang dat we allemaal hetzelfde product zullen kopen. Allemaal in dezelfde steil gekleed gaan en rijden we in onze nieuwste bolletjes door de stad. De mens is mooi geschapen en gelukkig schuilt de schoonheid in het verschillend zijn. Zo uniek krijgen de restylers het niet voorelkaar. En weet je, we denken onzelf almaar door te veranderen, we geven er een hoop geld aan uit, en we vinden het moeilijk om na ons overlijden de nog goede organen af te staan aan diegenen die het bij leven zo nodig hebben en dat is meestal niet voor het mooier worden maar om te overleven. Het wordt tijd dat we elkaar accepteren zoals we zijn, en een ieders uiterlijk respecteren want de werkelijke schoonheid zit binnen in. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee, eigenlijk niet.

Ook al wil de media ons laten geloven dat we steeds perfecter moeten worden, lang niet iedereen trapt daar in. Mensen kijken toch eerder naar andere dingen. Bijvoorbeeld naar intelligentie als het om een baan gaat en naar innerlijk als het om een relatie gaat. Wel krijg ik het gevoel dat de media zichzelf steeds ongeloofwaardiger en belachelijker maakt juist door dit 'ideaalbeeld'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Perfectie zit van binnen en niet van buiten als je het mij vraagt. Perfectie zit in je hart, liefde, een mooi karakter, eerlijkheid... en dat krijg je niet door met kilo's dure crèmes te smeren.

De makers van dergelijke reclames gaan aan het innerlijk voorbij en projecteren alles op uiterlijk. Er zullen helaas altijd mensen zijn die hier gevoelig voor zijn en geloven dat 't HET belangrijkste is om er goed/perfect uit te zien. Het is om te lachen, maar eigenlijk te triest voor woorden.

Ik geloof niet in dure wonderlijke smeermiddeltjes en zal er persoonlijk geen cent aan uitgeven. En dat geldt ook voor modebladen en glamourmagazines.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat moet, het beeld wat we moeten bereiken en het beeld dat we hebben gaat steeds verder uit elkaar...

De werkelijkheid is dat we allemaal steeds dikker en dikker worden en het ideaal is steeds dunner en dunner...

Zo zit dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het vervelende van die modemagazines en reclames op tv is dat wij niet meer tevreden kunnen zijn met onszelf. In die zin worden we gedwongen naar onszelf te kijken als minderwaardig. Een kwalijke ontwikkeling.

Ik geloof dat de modale NL vrouwenmaat 42 is. Ik zou willen pleiten voor advertenties met dames in die maat. Dat is nog steeds een gezond gewicht denk ik, en veel fijner om je aan te spiegelen. Als je zelf een grotere maat draagt is 42 niet eng, en als je een kleinere maat hebt is dat best aan te zien.

Bovendien mogen ze ook weleens wat meer variëren in de leeftijden. En niet alleen maar gefotoshopte pubers-af, of digitaal gladgestreken 60+ers om ons een wondersmeerseltje aan te praten.

We denken dat we perfecter moeten worden, maar wat wordt hier dan perfect genoemd? Ons wordt voorgehouden dat we saaie wezens moeten worden, zonder enige zichtbare sporen van het leven. Dat is voor mij niet bepaald perfect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zag laatst een artikel over fotoshoppen en van de vier meisjes die stonden afgedrukt vond ik er ten minste een die er voor mij in naturel versie aantrekkelijker uitzag dan gefotoshoppped. Van de overige drie was er maar een die er na behandeling echt beter uit zag.
Men is tegenwoordig bereid om echt karakteristieke elementen van een gezicht te retoucheren met fotoshop of zelfs met een operatie en dat het daardoor doodsaai wordt schijnt men niet te willen zien.

mode = naäpen = zielloos
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben alsjeblief gewoon jezelf en laat je niet gek maken door wat de buitenwereld bedenkt. Je koopt illusies!!
Er doen al zoveel mensen mee aan deze waanzin, dat we totaal zijn vergeten hoe het is om gewoon jezelf te zijn, zonder middel X of programma Y
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de mogelijkheid beschikbaar is en je het van belang vind om mee te doen dan zal je wel moeten. Jijzelf en de rest van de wereld kijkt er toch ook met plezier naar. Waarom zouden volgepropte mensen nou geen aantrekkelijke televisie zijn? Ik weet het wel.

Oh ja, als ik een kunstenaar ben en ik maak kleding. Dan wil ik dat de kleding gezien wordt. Hoe zorg ik daarvoor? Door iemand te kiezen waar de wereld niets op heeft aan te merken. Dan zie je wellicht even het lichaam maar al snel krijgt de kleding de overhand. Exact mijn doel.