Hoe krijg je niet van dat doffe haar?

Hoe krijg je niet van dat gepluisde doffe haar weet iemand een paar tips.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bier werk echt !!

Antwoorden (14)

Gebruik olijfolie- of amandelolie shampoo.

Een keer per maand kun je je haar insmeren met warme pure amandelolie die je koopt bij de drogist of reformwinkel. Wikkel je haar goed met folie in en laat het minstens een half uur intrekken. Hoe langer hoe beter.

Was het daarna goed uit en laat je haar altijd aan de lucht drogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dof haar is haar dat het licht opslorpt in plaats van het terug te kaatsen. Dat komt omdat de haarschubben uiteen staan en niet gesloten zijn en tegen de cuticula (het buitenste deel van de haarschacht) aan liggen, zoals het geval is met gezond haar. Dat kan te wijten zijn aan diverse factoren. Voedingstekorten (ijzer, vetzuren, vitamine B,...) of een neiging tot droog haar zijn veel voorkomende oorzaken, maar dof haar kan ook veroorzaakt worden door ongeschikte verzorgingsproducten of agressieve behandelingen.
Intensief gebruik van de haardroger, veelvuldige ontkleuringen en onbeschermde blootstelling aan de zon zijn de meest voorkomende vormen van slechte en te mijden behandelingen.
Vervang deze aanpak door een zachte en aangepaste verzorging en vraag uw kapper om raad voor de snit en de kleur van uw haar.
fremar
13 jaar geleden
Geen föhn gebruiken, dat droogt je haar ontzettend uit en regelmatig de dode puntjes laten verwijderen. Suc6.
13 jaar geleden
Conditioner 15 minuten voor het harenwassen aanbrengen, daarna haren wassen met een shampo tegen droog haar, daarna haren wassen met conditioner en dan aan de lucht laten drogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haarmaskertjes:)
Laat je goed adviseren door je kapper, die weet vaak het beste wat jij kan gebruiken!:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wassen met de ouderwetse groene zeep geeft een prachtige glans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naspoelen met bier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan ook goedjes die je in je haar kunt smeren om het wat meer te laten glanzen en minder pluizig te laten lijken, zoals b.v. gelwax of het ouderwetse Brylcreme.

Helpt fantastisch als je erbij loopt alsof je föhn is ontploft. Je haar wordt er wel vettig van, maar dat is precies de bedoeling in dit geval. Dus gebruik ze met mate.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je krullend haar hebt kan je dit oplossen door goedkopen niet heel erg houdende gel te kopen je handen nat maken een beetje gel er op en dit door je haar verdelen even laten drogen en dan uitborstelen
als je haar niet echt heel krullend is kan je het ook met flink wat haar mouse proberen, ga met je haar naar voren staan die haar mouse op je handen en schud je handen goed door je haar dan nog ff met je hoofd schudden en doe dit dan nog een keer je hoofd weer recht op en niet borstelen maar die het met je vingers weer in model

dit laatste werkt bij mij heel goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd je haar met conditioner wassen nadat je het met shampoo hebt gewassen. Werkt bij mij goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voeg een beetje azijn in je laatste spoelwater. Je haar wordt er zijdezacht van .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kocht laatst in de Aldi een haarmasker van het merk KYRELL aan €1,79 en zette dat een klein uur op mijn haar met als gevolg dat ik nu mooi glazend haar heb. Ook bij Kruitvat en Hema, GB, Delhaize,... vind je haarmaskers voor geverfd of naturel haar en na gebruik ervan zijn je haren weer hersteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yep! aanrader! ;)
bier !
hier heb je een filmpje op youtube over bier in je haar
http://www.youtube.com/user/beautygloss?blend=1&ob=4#p/a/u/0/jb2OXAZEGt0
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je de hele dag naar bier wil ruiken is dit een super goede optie!
Er zijn meerdere tips om je haar weer te laten glazen.
Zorg voor een goede shampoo en masker voor je haar (vraag je kapper advies voor een professioneel merk). Daarnaast kan je gebruik maken van een serum voor je haar. Dit gaat pluizen tegen en geeft je haar extra glans.