Ik wil een rok naaien moet soepele stof zijn en niet kreuken welke stof kan ik het beste nemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
5.9K

Het beste antwoord

een dunne terlenka vooral voor een rechte rok mooi, voor een wijdvallende rok kun je het beste een synthetische (tricot) stof nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

een elastische katoen kan je dan goed gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of een tricot, is heel mooi bij een rok die wijd is, want omdat het een beetje zware stof is, valt het heel mooi en het valt mooi in plooien

Je kunt ook tweed gebruiken, voor een cirkelrok of zo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tricot is inderdaad mooi, eventueel een viscose-tricot. Dan moet je ook wel een patroon voor tricot hebben.
Als je geen rekbare stof wilt gebruiken, is taftzijde ook erg geschikt, valt heel mooi soepel en kreukt niet. Uit memorystof kun je de kreukels zo wegstrijken, maar dit valt niet zo soepel. Is meer geschikt voor bijvoorbeeld een ballonrok.
In ieder geval geen linnen gebruiken, dat kreukt verschrikkelijk.