Drogenhuid na de douche?

Als ik net onder de douche vandaan kom heb ik altijd een droge huid bij mijn wenkbrauwen en mijn voorhoofd. Maar ik heb er niks op gedaan... Wat is er aan de hand?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Antwoorden (8)

Mijn zwager heeft dat ook, een soort schilfertjes...hij is naar de huisarts geweest en heeft een goeie creme gekregen, idee??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is je huid daar erg droog, gewoon een beetje nivea of zo aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik ook last van en vaak ligt het er ook aan welk soort zeep ik gebruik, na het douche smeer ik dan ook mijn gezicht in met nivea vochtinbrengende hydratante gezichtscreme. en gebruik zeker niet te veel zeep en anders voor een droge huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een droge/gevoelige huid.

Douche niet te heet (gewoon lekker lauw) en niet te lang.
Smeer je gezicht na het douchen in met een lekkere vette dagcreme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zijn middeltjes voor maar vaak is een oorzaak te warm douchen of water met veel kalk (kalkfilter plaatsen)... Het kan ook echt je huid type zijn (mideltjes helpen niet) dan kan een bezoek aan de dermatoloog een optie zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
al het vet van je huid is weggewassen en daardoor en is je huid zo droog. je kunt dit oplossen door bodylotion aan te brengen (kost hooguit 3 euro)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral geen zeep of douchecreme op je gezicht gebruiken! Beter is je gezicht schoon te maken met een speciale reinigingsmelk voor droge huid. Na het douchen goed insmeren met een dagcreme (of nachtcreme als je 's avonds doucht) voor de droge huid.
Als je huid schilfert zou ik langs de huidarts gaan. Die kan je een speciale creme voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik na het douchen een vochtinbrengende creme. Deze is verkrijgbaar bij de drogist