hoe kun je rimpels krijgen vertragen of verwijderen zonder creme of botox?

ik heb wat beginnende rimpels op mn voorhoofd en tussen mn wenkbrauwen en nu was mijn vraag of je daar iets aan kunt doen zonder zalf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Het beste antwoord

De zon staat altijd hoog in het rijtje van 'rimpelveroorzakers'. De zonnestraling verhoogt het aantal vrije radicalen in de huid. U kunt vrije radicalen zien als elementen die de huid schaden. Collageen dat de huid soepel houdt, wordt afgebroken en de huid verliest zijn elasticiteit. Het is dan ook van groot belang dat je je huid beschermt tegen de schadelijke invloed van de zon. Gebruik daarvoor altijd en overal een anti-zonnebrandcrème. Neem het liefst eentje met een factor van minstens 15 of u nu boodschappen gaat doen of naar uw werk reist, of de zon nu schijnt of niet.

Luchtvervuiling: het is niet gemakkelijk om de huid tegen luchtvervuiling te beschermen. Het is natuurlijk het beste om in een omgeving met zuivere lucht te wonen en te werken maar dat hebben we niet altijd voor het zeggen. In ieder geval kan u uw huid een handje helpen door 's morgens een dagcrème aan te brengen. Uw huid heeft dan in ieder geval enige bescherming. Verder is het natuurlijk van belang dat u uw huid 's avonds goed reinigt.

Rook niet! Roken is niet alleen heel schadelijk voor onze gezondheid, maar we worden er ook niet mooier van. Roken vernauwt namelijk de bloedvaatjes. De huid krijgt hierdoor minder zuurstof en noodzakelijke voedingsstoffen, en verliest elasticiteit. Daarbij komt nog dat de bewegingen kleine lijntjes rond mond en ogen kunnen bevorderen (de zogenaamde 'dynamische rimpels').

Uw huid herstelt zich 's nachts dus zorg voor voldoende slaap en het juiste bed. Het is daarom heel belangrijk dat u voldoende nachtrust krijgt. Een 4D-Comfort waterbed zal u helpen om u jonger en fitter te laten voelen. Dit komt doordat de bloedcirculatie tijdens de nacht veel beter is als in een ander bed, waardoor uw huid beter van zuurstof voorzien zal worden en maximaal kan herstellen. Bovendien is de 4D-Comfort watermatras de matras waarbij er het minste druk op uw huid is.

Slaap op uw rug. Het is niet bevorderlijk voor het herstel van uw huid als die de hele nacht tegen een kussen wordt aangedrukt. Chinese vrouwen hadden dit al snel ontdekt. Ze sliepen vroeger altijd op hun rug met een porseleinen kussen dat hun hoofd in de juiste positie hield.

Eet gezond en drink minstens 1 ½ liter water per dag. Een gezond voedingspatroon en voldoende water vormen nu eenmaal de basis van een stralend mooi uiterlijk. Schoonheid komt van binnenuit! Zorg er dus voor dat u voldoende vitamines, mineralen en aminozuren binnen krijgt. Vooral vis is erg goed voor de huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reclame voor een waterbed.

Andere antwoorden (5)

door gezond te eten en te drinken,
door genoeg te sporten,
en door genoeg te slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal je niet lukken op termijn.... rimpels krijgen horen vroeger of later bij veroudering en dat hoort bij het leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegen gaan kan niet....het is ook vaak hoe je kijkt, bijv als je vaak fronst of tegen de zon inkijkt kan dat een blijvende rimpel veroorzaken..

Mijn tips: drink genoeg water 1.5.liter per dag
probeer zo min mogelijk in de zon te zitten
Eet niet te vet

Maar rimpels tegen gaan kan niet, maar een beetje rimpel kan best mooi zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer stress en spanningen te vrmijden, dit helpt heel goed tegen rimpels. draag ook een zonnebril als je deze nooit draagt. felle zon zorgt dat je krampachtig gaat kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat niet echt een wondermiddel tegen rimpels. Het is vooral een kwestie om de verouderingsfactoren te mijden of the reduceren. Deze factoren spelen een belangrijke rol in vroegtijdige veroudering van de huid:
- Zon
- Roken
- Te weinig lichaamsbeweging
- Weersomstandigheden
- Alcohol
- Stress
- Slaapgebrek