Waarom doen vrouwen altijd hun mond open als ze mascara aan doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mascara doe je toch niet AAN, maar OP?
Kleren doe je aan, make-up doe je op. Of ben ik nu gek?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee je hebt gelijk Dounja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahahahah wel een grappige vraag

Het beste antwoord

Omdat je oogleden dan automatisch uiteen gaan, waardoor je beter de mascara kunt opbrengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Probeer het zelf maar eens uit, kijken of jij het wel met je mond dicht kan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is automatisme, tenminste, ik kan het niet niet doen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om het risico op knipperen zo klein mogelijk te maken. En dat gebeurt eigenlijk automatisch. Ik kán het wel met mijnmond dicht, maar dan trek ik wel heel debiel met mijn bovenlip en mijn neus om het gezicht toch zo veel mogelijk op te rekken. Open ogen is makkelijker. En inderdaad, probeer het maar eens....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn 13 facebooks gewijd aan dit onderwerp:
http://www.facebook.com/srch.php?nm=mascara+mouth+open
en een blog:
http://www.bellasugar.com/1891550

Maar ik geef het antwoord niet weg, want op onderstaande link kan ik een hele mascaraset winnen
met het goede antwoord op deze vraag:
AWM
14 jaar geleden
ik ben nog eens voor de spiegel gaan staan, maar ik doe mijn mond niet open om de mascara er goed op te krijgen...
ik doe wel mijn ogen wijd open...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee maar ik doe het niet, heb het net ff geprobeerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
puur concentratie haha.
ik heb net even getest of ik het doe en idd.
dom gezicht, maar het komt omdat je geconcentreerd bent op je ogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk dat dat automatisch gebeurd, of om je vel met bepaalde bewegingen strak te krijgen. Kijk maar eens naar een man als die zich staat te scheren. Die trekt konstant gekke bekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je trekt zo de huid over je jukbeenderen en onder je ogen strak, waardoor je het risico dat je de mascara per ongeluk niet alleen op je wimpers maar ook op je huid smeert, minimaliseert.

Bij veel vrouwen zal dit trouwens niet eens een bewuste handeling zijn. We zagen onze moeders hetzelfde doen, en toen we make-up begonnen te gebruiken, namen we die gewoonte over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf doe ik het niet, maar mijn dochter wel. Heb het haar even gevraagd: het helpt haar beter concentreren zegt ze...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik doe niet mijn mond open , ik trek mijn wenkbrauwen iets omhoog.