Hoe haal je mascara van je wimpers?

Ik vind het zoo moeilijk om mn mascara er weer af te halen aan het eind van de dag; of ik trek er gelijk een paar wimpers uit, of het blijft grotendeels gewoon zitten. Dus ik vroeg me af hoe je het moet doen? (Ik heb speciale make-up remover voor mn oogmake-up)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
11K

Antwoorden (17)

Ik gebruik altijd de 2 fase oog make up remover van de Hema. Deze werkt perfect.
Eerst goed schudden om te mengen, dan op een wattenschijfje doen.
Doe het wattenschijfje op je oog en hou het daar voor circa 20 seconden. Dit zorgt ervoor dat je mascara al wat oplost.
Daarna voorzichtig wrijven om alles weg te halen.
Ik doe vaak nog een 2de keer met wattenschijfje, totdat er geen zwart meer van mijn ogen af komt.
Kimath
13 jaar geleden
Misschien helpen zo een eye make-up remover padjes. Ik heb die van de "Rilana" (merk van bij Schlecker) maar aangezien die nu net failliet is weet ik niet waar je die kunt krijgen. Of misschien gewoon iets met meer olie erin.
Gr.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het het beste met iets vettig weghalen zoals met baby olie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heel goed - beetje ouderwets - maar perfect middel.
Gebruik je waterproef mascara? Die gaan er vaak lastig af hoor je zou met oogmake-up remover op olie basis kunnen gebruiken en daarna een oog make-up lotion om de laatste restjes te verwijderen zo doe ik het meestal. Gr.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe altijd een klein beetje op me vinger en dan wrijf ik het zachtjes uit over m'n oog, en dat even doen (duurt niet lang) totdat je voelt dat het er grotendeels van af is en dan haal je het met een watje weg, werkt heel goed en gaan bij mij bijna nooit wimpers uit(:
Ik had wat jij had ook eerst totdat ik deze manier uitvond(:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nivea reinigings doekjes! Ik zweer erbij (of andere doekjes) je pakt een doekje, houd deze tussen 2 vingers en pakt hiermee je wimpers vast. Dan wrijf je je vingers over elkaar met je wimpers hiertussen en zo goed als alles krijg je eraf, zonder dat je het over heel je gezicht hoeft te wrijven! Good luck
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet goed tegen vettige oogmake-up remover kunt, dan kun je je gezicht wassen met een face wash en direct je ogen reinigen. Werkt bij mij perfect.

Bij waterproof mascara zul je echt met grof geschut moeten komen, want dat krijg je er zo niet makkelijk af, daarvoor heb je echt goede remover nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die van de kruitvat met olie ( ong 1,89) een een watje werkt perfect daarna wel even je gezicht wassen want de olie is nogal vet.. Blauw flesje je kunt ook de wat duurdere nemen met olie en een soort lotion van boujours ook blauw met witte dop met een parel er op. Ook tijdje gebruuikt maar ik vind die van de kruitvat net zo handig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook ik vind dat erg lastig. Ik pak meestal een watje, gooi daar wat make-upremover over en trek als het ware aan mijn wimpers. Je haalt echt dat laagje mascara eraf. Maar bij mij gaat dat nooit heel goed, blijkt. Ik wrijf in bed altijd in mijn ogen en 's ochtends zie ik er altijd uit als een panda.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor je eigen bestwil haal je iedere avond je make-up van je gezicht af, toch? De nieuwste mascara's worden alleen steeds hardnekkiger als het aan komt op waterproof en even netjes verwijderen is geen gemakkelijke opgave. Boenen is niet goed voor je ogen, maar er mag ook geen restje mascara blijven zitten, anders drogen je wimpers uit. Hoe verwijder je het beste mascara?

Make-up remover doet je vermoeden dat het geschikt is voor het verwijderen van alle make-up: van foundation tot concealer, van oogschaduw tot mascara. Maar als dit het geval was, zouden er geen speciale removers bestaan voor het verwijderen van oogmake-up. Deze zijn zachter voor de huid, die op die plaats sowieso al gevoeliger en dunner is, en niet schadelijk voor je ogen.

Oogmake-up remover is er in verschillende soorten: pads, lotion, gel, olie, etc. Belangrijk voor het verwijderen van waterproof mascara is dat de remover olie bevat om de mascara vloeibaar te maken. Gebruik je normale remover om je waterproof mascara van je wimpers te krijgen, dan moet je erg hard boenen, wat zeer negatieve gevolgen kan hebben voor je oogleden. Je werkt hiermee namelijk rimpels in de hand, en dat is het laatste wat je wilt!

De beste manier om je oogmake-up te verwijderen zonder jezelf op jonge leeftijd op te zadelen met pretrimpels en kraaienpootjes is als volgt: Gebruik een wattenschijfje of pad met remover voor het verwijderen van je make-up. Druk deze lichtjes tegen je gesloten oog aan, wacht tien seconden en maak dan rustige veegbewegingen naar beneden toe. Niet boenen, maar gewoon vegen.

Niet verwijderen van je mascara kan leiden tot afbrokkelende wimpers, wimpers die geen zuurstof krijgen en daardoor uit gaan vallen, ontstoken haarvaatjes en ontstoken ogen. Het klinkt misschien allemaal heel eng, maar als je gewoon iedere avond netjes je ogen reinigt, dan is de kans op een ontsteking vrij klein. Met zo'n simpele handeling kan je dus veel ellende voorkomen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartstikke goed advies!! Ikzelf gebruik altijd waterproof mascara en gebruik Bifacil mascara remover van Lancome. Betere nooit gehad; de mascara gaat er helemaal af als je het zo doet op de wijze zoals hierboven aanbevolen. Ik doe dat ook zo. :) (Mag je eigenlijk wel merken noemen?)
Tot voor kort had ik daar ook last van. Maar toen ontdekte ik de make-up remover van loreal met olie.. Een echte echte echte echte aanrader!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik altijd lip en oog reiniger van Loreal. Werkt perfect! Je moet dan wel de blauwe hebben (oog en lip) want de groene (alleen ogen) vind ik niet goed werken! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik altijd nivea waterproof oogmake-up reiniger. Wel wat duurder dan andere reinigers (zo'n 5 euro), maar je hebt maar weinig nodig, waardoor je er dus lang mee kunt en het beschermt je wimpers. Ook hydrateert het de huid rondom je ogen. Ik vind deze erg prettig en gebruik het dan ook al een aantal jaar. Wat ik naar vind aan olieën is dat dit je hele gezicht (en soms handen) vet maakt, waarna je je gezicht moet gaan wassen. Deze van nivea trekt gewoon in je huid en houdt de boel mooi soepel. Ik zou zeggen probeer het eens;) Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is een lotion dat je voor elk huidtype kan gebruiken;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik zwitsal baby olie. Prikt niet in de ogen en het vliegt er vanaf. Daarna met een tonic de vettigheid weghalen. Er blijft een ietsiepietsie achter, maar dat is juist goed voor de huid van je ogen. De volgende ochtend is die vettigheid weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Non-waterproof mascara gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik altijd de 2 fase oog make up remover van de Hema. Deze werkt perfect.
Eerst goed schudden om te mengen, dan op een wattenschijfje doen.
Doe het wattenschijfje op je oog en hou het daar voor circa 20 seconden. Dit zorgt ervoor dat je mascara al wat oplost.
Daarna voorzichtig wrijven om alles weg te halen.
Ik doe vaak nog een 2de keer met wattenschijfje, totdat er geen zwart meer van mijn ogen af komt.

Toegevoegd na 54 seconden:
Voor je eigen bestwil haal je iedere avond je make-up van je gezicht af, toch? De nieuwste mascara’s worden alleen steeds hardnekkiger als het aan komt op waterproof en even netjes verwijderen is geen gemakkelijke opgave. Boenen is niet goed voor je ogen, maar er mag ook geen restje mascara blijven zitten, anders drogen je wimpers uit. Hoe verwijder je het beste mascara?

Make-up remover doet je vermoeden dat het geschikt is voor het verwijderen van alle make-up: van foundation tot concealer, van oogschaduw tot mascara. Maar als dit het geval was, zouden er geen speciale removers bestaan voor het verwijderen van oogmake-up. Deze zijn zachter voor de huid, die op die plaats sowieso al gevoeliger en dunner is, en niet schadelijk voor je ogen.

Oogmake-up remover is er in verschillende soorten: pads, lotion, gel, olie, etc. Belangrijk voor het verwijderen van waterproof mascara is dat de remover olie bevat om de mascara vloeibaar te maken. Gebruik je normale remover om je waterproof mascara van je wimpers te krijgen, dan moet je erg hard boenen, wat zeer negatieve gevolgen kan hebben voor je oogleden. Je werkt hiermee namelijk rimpels in de hand, en dat is het laatste wat je wilt!

De beste manier om je oogmake-up te verwijderen zonder jezelf op jonge leeftijd op te zadelen met pretrimpels en kraaienpootjes is als volgt: Gebruik een wattenschijfje of pad met remover voor het verwijderen van je make-up. Druk deze lichtjes tegen je gesloten oog aan, wacht tien seconden en maak dan rustige veegbewegingen naar beneden toe. Niet boenen, maar gewoon vegen.

Niet verwijderen van je mascara kan leiden tot afbrokkelende wimpers, wimpers die geen zuurstof krijgen en daardoor uit gaan vallen, ontstoken haarvaatjes en ontstoken ogen. Het klinkt misschien allemaal heel eng, maar als je gewoon iedere avond netjes je ogen reinigt, dan is de kans op een ontsteking vrij klein. Met zo’n simpele handeling kan je dus veel ellende voorkomen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ook echt super werkt is kokos vet (zonder geur. Je kan er ook mee bakken enzo) in alle super markten te koop. beetje grote klont op je handen wrijven en dan word het echt olie en dan op je ogen rond bewegingen maken tot dat je panda ogen heb en dan met een washandje lauw water voorzichtig weg wrijven t gaat er zo makkelijk af!! Ook echt aan rader voor de droge huidjes! Probeer het eens!!