Dit is een leuke vraag want de vraag heeft met normen en waarden te maken. Kleed codes, gedrag codes.
Vroeger was het van belang dat het uit einden van uw riem aan de rechter kant bevond, dit omdat uw rechter hand de meeste kracht kon uit oefenen om zo de riem het strakst aan te kunnen trekken. Natuurlijk is niet iedereen rechts handig maar vroeger werd links gewoon niet geaccepteerd.
Net zoals dat een riem voor mannen was.
Een anderen reden was als u de riem uit uw broek moest trekken om uw kinderen discipline bij te brengen pakte u de ijzeren kant met uw rechter hand beet en gebruikte de riem als een soort zweep slag. (Ook om te voor komen dat u meteen met het metaal sloeg, metaal werd pas gebruikt als u er zeker van was dat uw kind/slaaf echt goed gestraft moest worden.)
Vandaag de dag leven we in 2011, u doet wat u wilt, regels over hoe een broekriem zit is niet belangrijk, ben u links handig kunt het best voorkomen dat u daarom het uit einde aan de linker kant heeft.
Toegevoegd na 26 minuten:
De riem is een mannelijk kleding deel zins het bonze tijdperk. Ik schreef wel dat het 2011 is maar er wordt eigenlijk vandaag de dag in onze maatschappij nog steeds verwacht van mannen om een riem te dragen. Ook al is de riem niet nodig om uw broek omhoog te houden. De riem staat netter en is in het bedrijfs leven een kleding code. Er is echter echt geen code hoe de riem moet zitten behalve dat de riem door de gespen van uw broek moet. Voor vrouwen is het meer een "mode" item, er wordt vaak verwacht van vrouwen om er aantrekkelijk uit te zien op de werkvloer. Dit wilt niet zeggen dat u niks kunt maar het is nou eenmaal zo dat een vrouwelijke verkoopster meer kan verkopen door er goed uit te zien.
Voorbeeld:
Man verkoopt een riem in een mannen winkel.
Vrouw verkoopt een riem in een mannen winkel.
Ze zeggen beide precies het zelfde, de vrouw zou meer riemen verkopen dan de man. De man zou meer riemen verkopen aan de jeugd omdat die een voorbeeld functies geeft.
Man verkoopt een riem in een vrouwen winkel.
Vrouw verkoopt een riem in een vrouwen winkel.
De vrouw zou ook hier meer riemen verkopen, een vrouw vindt nou eenmaal dat vrouwen meer smaak hebben voor mode, omdat wij mannen "barbaars zijn" terwijl vandaag de dag sommige mannen even veel bezig zijn met hun uiterlijk dan vrouwen.