Hoe rijg je rastakraaltjes in je haar?

Mijn dochter is half afrikaans/nederlands en dus met erg krullend haar. Ik wil als het zomer is kraaltjes in haar vlechten doen, maar ik heb dus geen flauw idee hoe dat moet. Zeg maar drie vier kraaltjes per vlecht. Ik zie dan welleens kindertjes die dat hebben en aan de onderkant van zo'n vlecht zie je geen haar tevoorschijn komen. Hoe doe je zoiets?

Ik heb niet over kraaltjes die je open en dicht kan klikken en dan aan het haar kan vastzetten. Deze zitten echt aan de vlecht zelf vast en je kan er ook mee slapen.

zie bijgevoegde foto voor meer duidelijkheid...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
8.3K
Kimath
13 jaar geleden
Wat een leuk idee :)

Het beste antwoord

Daar heb je een speciaal soort plastic 'naald' voor nodig.
Je kunt zowel de kraaltjes als de hulpmiddelen bij een afro kapsalon kopen.

Zie filmpje:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

kijk hier even misschien staat er wat bij...
http://www.ehow.com/how_2139654_braid-african-hair.html
http://www.ehow.com/list_7246240_african-braid-styles-children.html
suc6;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik schuif ze altijd gewoon om mn vlecht, maar je kunt ze ook met een touwtje rijgen. Dan maak je een lus in het touwtje, trekt de vlecht door de lus, pakt de twee kanten van de lus, rijgt daar de kralen op, en als je klaar bent trek je aan de lus, waardoor de kralen op de vlecht schuiven.

De onderste kraal zet ik met een zennerelastiekje vast, ik druk het puntje van mijn haar dubbel over het elastiekje, schuif de kraal erom, draai het elastiekje en zet hem dan met een paar draaien boven de kraal vast. Zorg ervoor dat je bij elke draai iets hoger gaat, anders krijg je een dik elastiekstuk waar de kralen niet meer overheen vallen.

Succes ermee!