hoe komt het dat ik eerst zwart haar had toen heel blond haar kreeg en het nu steeds bruiner wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (4)

Veel baby's worden geboren met zogenaamd 'nesthaar', dat heel donker is. Dit haar valt uit om plaats te maken voor het échte haar.
De meeste mensen die blond zijn, worden in de loop van hun leven een stuk donkerder. Tegen de tijd dat je uitgepuberd bent, heb je je definitieve haarkleur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even goed opletten waarmee je je haar wast. Is dit niet toevallig haarkleurspul?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een mensenleven zijn drie fases waarin de haarkleur kan veranderen. De eerste is in het eerste levensjaar, wanneer het nesthaar (het haar wat je hebt bij je geboorte) in enkele maanden verdwijnt. Ook zijn er kinderen die 'opeens' een andere haarkleur krijgen. Dat wordt onder andere bepaald door het DNA van beide ouders.
De tweede fase is tijdens de de puberteit, wanneer je hormonenhuishouding verandert. Andere factoren zijn zonlicht, stress, en chemicaliën.
En de derde fase komt wanneer je senior wordt.
Amadea
13 jaar geleden
Het kan door de zon komen, en hoe ouder je wordt hoe donkerder je haar wordt