als je naar een nieuwe school gaat is dan noodzakkelijk nieuwe kleding tekopen? of is dat niet nodig

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1K

Antwoorden (12)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als die nieuwe kleding je schooluniform betreft is dit noodzakelijk ja...

In alle andere gevallen is dit niet noodzakelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt aan de kleren die je nu hebt. En aan de school waar je heen gaat.

Als je nu alleen maar oude vodden hebt, dan zal dat geen goede eerste indruk maken op de nieuwe school. Maar als je nu gewoon goede kleren hebt, heb je echt geen nieuwe nodig.

Maar als je nu alleen maar shirts met doodshoofden, en teksten als 'Fuck You' hebt, terwijl je naar een streng christelijke school gaat... Dan moet je wel nieuwe kleren.

Maar in de meeste gevallen is het niet nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik zie ook niet de link tussen nieuwe kleding en nieuwe school. Als je bedoelt hoe je een prettige tijd op je nieuwe school kan krijgen; wees je zelf, wees open en aardig maar vooral je zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je denkt dat nieuwe kleren je meer 'zelfvertrouwen' in een nieuwe omgeving gaan verschaffen, doen! Maar als je daar niet gevoelig voor bent: zonde van het geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als je je er zelf prettiger door voelt. Voor de nieuwe school maakt het niets uit, ze kennen je niet, en zullen dus niet eens weten of het nieuwe of oude kleding is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het school uniform is ... ja, als dat niet zo is zou ik me geen reden kunnen voorstellen waarom het nood zakelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik zou dat doen, alleen al omdat je een periode afsluit en als je alles nieuw hebt, dan helpt dat te aanpassen aan de veranderende omstandigheden... Doe maar, het doet je goed...

Helemaal in het nieuw...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me niet, tenzij jij je er prettig bij voelt en iets nieuws nodig hebt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee het is niet noodzakelijk maar geeft je wel een fijn gevoel. Nieuwe school en nieuwe kleren meestal koop je bijna alles dan wel nieuw. Je geeft jezelf namelijk een nieuwe rol, mensen kennen je niet dus je kunt zijn wat je maar wilt. Dat heeft er ook mee te maken, je leert wat je niet zo prettig vond bij je vorige school bijvoorbeeld een bepaalde status en die kun je dan veranderen. Het is een schone lei
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet persé nodig, maar als je het leuk vindt of gewoon een goeie eerste indruk wilt maken is het beter om het wel te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt eraan of jij dat zelf wilt. Als je naar een nieuwe school gaat krijg je de kans om een hele nieuwe indruk te maken. Je kan als het ware een nieuw leven beginnen als een ander persoon. Als dat je doel is moet je ervoor zorgen dat de kleren die je hebt bij je nieuwe 'ik' passen, en anders nieuwe kopen.
Aan de andere kant, als je kleren er toonbaar uitzien kan je daar best mee voor de dag komen!
Het gaat immers meer om het innerlijk, al is je uiterlijk uiteindelijk je visitekaartje!