Wat helpt echt tegen puistjes?

Ik ben in de puberteit en begin nu veel puistjes op mn gezicht te krijgen.
Is er iets als; zalf ofzo wat echt goed werkt?
Ik heb nu Clearasil maar weet niet of dat echt werkt.

Iemand goede suggesties?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Huid
5.3K

Antwoorden (19)

's ochtends en 's avonds je gezicht wassen met zeepvrije wasgel van zwitsal, na het wassen en drogen een heel klein beetje vaseline goed uitsmeren over je gezicht.

Werkt bij mij prima
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet je juist niet doen want volgens mijn dermatoloog gaat dat juist meer talg aanmaken waardoor je meer puistjes krijgt...
Je kunt beter naar een huisarts gaan misschien dat die je kan door verwijzen naar een dermatoloog. Of die kan je zalfjes voorschrijven. Bijvoorbeeld differin gel

Als je een meisje bent is de pil ook een optie.

Clearasil is te agressief voor je huid, droogt het uit waardoor je meer talk gaan aanmaken.

Toegevoegd na 6 minuten:
talk is talg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik adviseer je om naar een dermatoloog te gaan want bij mij had een heleee goede effect ;) sterkte ermee
alleen het kost wel veel geld maar dan heb je ook een huid zonder puistjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens hieronder bij de gerelateerde vragen? Deze vraag is al eerder voorbij gekomen.

Mijn tip: je gezicht reinigen met een milde lotion en dan Nestosyl opsmeren. Wel een uurtje laten intrekken. Het ziet er wit uit, die crème, dus niet de straat opgaan :).

En vooral niet met je hand aan die puistjes komen. Als je ze openkrabt dan komt er vocht uit en daarmee besmet je jezelf weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Acne (jeugdpuistjes) is een onschuldige aandoening. Maar sommige mensen schamen zich ervoor. Acne gaat meestal na een paar jaren vanzelf over. Wel kunnen er soms littekens achterblijven.

Wat kun je zelf doen:

•Was je huid met lauw water en zo min mogelijk met zeep. Dep je huid voorzichtig droog; wrijven irriteert de huid.
•Gebruik liever geen make-up op de plaatsen waar puistjes zitten. Als je toch graag make-up wilt gebruiken, neem dan producten op waterbasis.
•Verwijder make-up niet met een reinigingsmelk, maar met lauw water.
•Blijf zoveel mogelijk van mee-eters en puistjes af. Uitknijpen of -drukken kan littekentjes of nieuwe puistjes veroorzaken. Wil je mee-eters toch uitdrukken, gebruik dan een 'comedonen-lepeltje'. Dit is een soort lepeltje met een gaatje in het midden, verkrijgbaar bij de drogist. Mee-eters laten zich gemakkelijker uitdrukken, als je de huid even weekt met warm water.
•Er zijn veel middeltjes tegen jeugdpuistjes verkrijgbaar, maar ze helpen lang niet altijd. Wat bij de één wel lijkt te helpen, kan bij de ander de acne juist verergeren.
•Van middelen die benzoylperoxide of salicylzuur bevatten, is aangetoond dat ze werken. Je kunt bij de apotheek of drogist een gel met 5% benzoylperoxide of een crème met 2% salicylzuur kopen. Verbetering zie je pas na vier tot acht weken. In het begin van de behandeling kan de huid rood of schilferig worden.
•Hoewel het vaak genoemd wordt, is het nut van een dieet bij puistjes nooit aangetoond. De waarde van de hoogtezon bij puistjes is ook twijfelachtig.

Neem bij ernstige klachten contact op met de huisarts voor een verwijzing naar de dermatoloog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij heeft uitgebreid sporten goed geholpen. 3 keer per week jezelf een uur goed in het zweet werken en na het douchen met een ruwe handdoek afdrogen houdt je porien schoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bij mij heel goed helpt is Black african soap, ook wel verkocht onder de naam ABS. Het is een puur natuurlijke zeep waarmee je je gezicht moet wassen, online kun je 'm o.a. kopen bij de site in de bronvermelding.
Verder kun je een gel op je puistjes smeren, zelf gebruik ik 'Grease lightning' van de Lush, te koop via www.lush.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga regelmatig naar de schoonheidsspecialiste. Die gaat dan eerst stomen, en daarna alle puistjes en mee eters weghalen (ik ben 23, maar heb soms nog last van puistjes). Dan maakt ze alles weer lekker schoon en een goede crème erover.

Ik raad je aan naar een dermatoloog of schoonheidsspecialiste te gaan. Die kunnen specifiek advies geven over wat het beste is voor jouw huid.
13 jaar geleden
Het beste is om naar de dermatoloog te gaan. Hij of zij zal je dan waarschijnlijk isotretionine (roaccutane in de volksmond) voorschrijven, al dan niet gecombineerd met eerder genoemde 'differin gel'. Deze combinatie heeft voor mij heel erg geholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een enorme hekel aan puistjes
Zelf doe ik er heel voor,
* Minstens een flesje water per dag drinken
* Niet te veel haar op je gezicht zoals pony
* 2x in de week met clearasil
* 2x een masker in de maand
* en in de avond je gezicht goed wassen
ik hoop dat je er wat aan hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Benzoylperoxide werkt prima tegen puistjes, even informeren bij je apotheker of huisarts, en lees voor gebruik zorgvuldig de bijsluiter door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je huid goed wassen en drogen, bij de apotheek verkopen ze eigenmerkzalf hiervoor dit werkt uitstekend mijn dochters hebben dit ook gebruikt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de enige toevoeging die ik nog kan geven is niet te veel chocola enzo, krijg je puistjes van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe er 2x per met een wattenstaafje 70% alcohol op. Na een paar weken werkt dat echt, omdat het de puistjes ontsmet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De producten van dr. Murad werken erg goed! Reinigen is erg belangrijk, maar clearasil droogt teveel uit. Kijk maar eens op internet naar Murad, ze hebben vast een website! Die producten zijn ook speciaal tegen pukkeltjes. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon voor het slapen tandpasta erop doen dan droogt die uit en kun je hem zo in de ochtend uitknijpen
werkt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezicht goed wassen en er savonds pure vasseline opsmeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik heb er niet last van maar ik heb iemand op youtube gezien die heeft er wel last van dus hier een filmpje : http://www.youtube.com/watch?v=2H-GoHju9zA Nou Das dus een masker dat helpt tegen puistjes maar het droogt je huid wel heel erg uit dus raad ik je aan echt daarna een goede creme de gebruiken nacht creme of dag creme.
Vedder wil je het masker kopen? Kan natuurlijk niet bij de Etos,Kruidvat,Da Of hema daar hebben ze hem niet dus hier is een filmpje over de route van de winkel van het masker waar je het dus kan kopen de winkel heet de Afro Winkel : http://www.youtube.com/watch?v=dfbebubTEio
De winkel licht dus in denhaag maar ook in maastricht wil je meer informatie over de winkel moet je even bij google Afro Winkel Maastricht Of Denhaag In typen Je hebt hem ook bij Zwolle,Amsterdam,Rotterdam,Nijmwegen Encc.

Hopelijk ben je snel van je puistjes af je kan natuurlijk ook gewoon een gewoon masker bij de Kruidvat of zo halen maar dit masker werkt speciaal tegen puistjes.

Vragen stuur me maar mailtje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
af en toe onder een hele lichte zonnebank gaan