Waarom kan je een "mensen"tondeuse niet voor een hond gebruiken?

Ik heb meerdere tondeuses voor honden in huis. Tijdje terug heb ik van de aldi een tondeuse voor mensen gekocht, las ik in de bijsluiter dat het absoluut niet voor dieren gebruikt mag worden.
Ben benieuwd wat de reden daarvoor is?

De mensentondeuse is voor o.a. baard, maar ook ook gewoon om kapsels mee te maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
8.3K

Antwoorden (1)

Hondenhaar is over het algemeen dikker en groffer dan het haar van de mens. Een normale tondeuse loopt bij gebruik bij een hond daardoor de kans om oververhit te raken, verstopt te raken, en daardoor dus defect te raken.

Hondentondeuses zijn vaak zwaarder uitgevoerd en kunnen daardoor de klus wel klaren.
AlphaLimaSierra