hoe komt het dat wimpers langer lijken door mascara

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.1K

Het beste antwoord

Wimpers worden naar de puntjes toe steeds dunner, net als alle andere haren.
De uiteinden zijn zo dun dat ze, van een normale afstand tussen twee mensen, nauwelijks te zien zijn.
Hier komt ook nog bij kijken dat wimpers van nature meestal niet zo donker van kleur zijn vooral bij de uiteinden niet) en daarom ook niet sterk opvallen.
Daarom is mascara (vertaald: veel zwart) uitgevonden.
Door een laagje mascara over de wimpers aan te brengen word de kleur intenser en dus opvallender en de puntjes van de wimpers worden verdikt waardoor deze beter zichtbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat er dan een laagje dikke zwarte splut op komt en daar door worden ze groter. Als je het laat drogen en daarna nog een laagje erop doet worden ze nóg groter. Het is gewoon iets dat om je wimpers heen gaat zitten en ze meer volume geeft.

Toegevoegd na 39 seconden:
Zie het als een vingerhoedje,
je kan er zoveel omheen doen als je wilt en het word steeds groter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
splut? haha :P
Heel veel laagjes over elkaar vind ik zelf niet mooi, dan krijg je van die spinnenpoten, ziet er eng uit. 1-2 laagjes is genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja haha. Splut is mijn favoriete woordje omdat je het overal voor kan gebruiken. Net als smurfen =D. Zelf vind ik het ook niet mooi om teveel laagjes op te doen ;D.
Meestal is het laatste puntje van de wimper wit als je dat zwart maakt, dan zie je dat beter.