Waarom wordt mijn haar vet van Syoss shampoo?

Ik heb mooi dik glanzend haar. Nooit problemen hooguit wat droog. Ik heb mij laten verleiden om Syoss shampoo te gebruiken. Maar ik heb ineens na 2 dagen vet haar. Dat heb ik dus nog nooit gehad. Wie weet waarom mijn haar ineens zo vet wordt sinds ik Syoss gebruik?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.8K

Antwoorden (1)

Om te beginnen: dit is een gok.

Soms zitten er in dat soort shampoos ingrediënten zoals siliconen. Die laten je haar er inderdaad even geweldig uitziet, door als het ware een laagje om iedere haar heen te leggen. Het kan zelfs lijken alsof gespleten punten 'gerepareerd' zijn. So far so good.

Wel wordt je haar vervolgens sneller vet (en gebruik je dus ook meer shampoo!). En als je het langdurig gebruikt, bouwt dat laagje rond iedere haar langzaam op, en wordt je haar steeds zwaarder en vettiger.

Als je het wilt blijven gebruiken (misschien zag het er die twee dagen wel geweldig uit?) dan zou ik aanraden om zo af en toe tussendoor te wassen met babyshampoo. Heel zacht, en maakt alleen maar schoon, in plaats van een laagje achter te laten. Dat werkt bij mij tenminste wel goed om mijn haar luchtig te houden.