Mijn haarkleur is rossig. Wanneer ik het blondeer komt vrij snel dat rossige er toch weer door. Geblondeerd is toch geblondeerd?

Ik bedoel niet de uitgroei maar de haar-zelf.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
3.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet blonderen mooie rooie, tis zo'n mooie bijzondere haarkleur

Het beste antwoord

Als je je haar blondeert, doe je meestal twee dingen (vaak, maar niet altijd tegelijkertijd): je bleekt het haar (wat het alleen lichter maakt) en je voegt een kleur toe (wat uitmaakt of je haar goudblond, asblond, roodblond etc. wordt).

Haar dat is gebleekt, krijgt niet vanzelf de 'donkerte' terug. Maar de kleur die je toevoegt, kan wel slijten. In jouw geval maskeert de toegevoegde kleur de na het bleken overgebleven rossigheid. Als die kleur slijt, komt de rossigheid er weer doorheen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

rossig of rood haar heeft meer kleurpigment dan andere kleuren haar, en zal dus langer rossig blijven. ik heb zelf rood haar en als ik het wil laten blonderen (voor een ander kleurtje) moet de verf er veel langer in dan bij andere kleuren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb gehoort dat rossig haar en verven niet echt de perfecte combinatie is een vriendin is twee jaar bezig geweest om het te laten blonderen en dat het ook blond blijft op een gegeven moment heeft ze het opgegeven en heeft ze het bruin geverfd wonderwel bleef dat wel goed zitten maar dit is maar een persoonlijk verhaal