Waarom is het prijsverschil bij tandpasta zo groot?

Bij de Hema kost een tube tandpasta 0,50 cent. Een tube Elmex kost echter 3,98 of zoiets. Wat maakt die Elmex zo vreselijk duur of is dat alleen maar weggegooid geld dat je voor het merk betaalt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.7K

Het beste antwoord

Er zijn in het verleden wel eens testen in consumentenprogramma's geweest over deze vraag. Daar kwam toen uit dat je, voor normaal tandenpoetsen, gewoon een goedkoop middel kunt gebruiken. Als je een probleemgebit hebt, dan zijn er aparte tandpasta's.

Met deze link zie je hoe de samenstelling van tandpasta is en waarvoor dat nuttig is.

http://www.tandarts.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=64
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je betaalt voor het merk, en voor bepaalde toegevoegde stoffen in de Elmex - dat maakt Elmex net iets anders dan anderen (hier kun je elk merk invullen!), en dus betaal je daarvoor.
Ik vermoed zomaar dat Elmex (of andere merken) meer winst maakt (maken) per tube dan een huismerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elmex is net als een merk schoenen, het heeft een naam. Het scheelt vast helemaal niets met de vooruitgang van je tanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik koop ook altijd de goedkoopste, bij het Kruidvat. Volgens mij maakt het niks uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alleen tandpasta's die voor tandvlees geschikt zijn, zoals parodontax schijnt wel goed te zijn, maar voor de rest maakt het niet uit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
andere worden weer meer gekocht dus die andere gaat falliet. dan denken hun een betere tandenpasta te maken en maken de prijs nog duurder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het resultaat scheelt niets . Of je nu het ene merk of het andere merk gebruikt. Je betaalt alleen mee aan de reclamekosten. De halve wereld kent geen tandpasta . En die hebben meestal mooie tanden. Het polijstmiddel in alle tandpasta's is vrijwel hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het verschil is nihil, de grote merken hanteren een veel grotere winstmarge, en zeggen dan dat ze veel onderzoek hebben gedaan en nu echt met iets revolutionairs komen. dan huren ze een mislukte professor of tandarts met een witte labjas in (wat ook nog eens een acteur kan zijn) om te vertellen dat het product zo goed is. Ik zou gewoon de goedkope blijven kopen.