Kan iemand me een tip geven op het gebied van kinderkleding

Ik merk dat ik voor mijn kinderen altijd veel kleding koop. Ik geef zo'n 30 á 40 euro uit per maand. Als ik eerlijk ben en in hun kast kijk, hebben ze eigenlijk steeds te veel. Is er iemand die mij kan helpen met wat ze nu eigenlijk in hun kast zouden moeten hebben als basis (zijn alle meisjes). Schoenen kan ik beperken tot 2 paar per seizoen (een nette schoen en een dagelijkse), maar bij t-shirts en dergelijke wil het nogal eens uit de hand lopen. Ik bedoel 6 tinten groen is natuurlijk niet nodig.
Maar wat is nu verstandig? En kun je beter sets, of los of juist alles (dus in een koop alle kleding) in een winkel kopen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zou zo graag eens wat (kleed)geld voor mezelf overhouden zonder dat ik 'misgrijp' op kleding voor de meiden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3K

Het beste antwoord

Ik herken het wel een beetje, en heb 2 jongens.
Ligt er zo'n toren T-shirts in de kast en ze dragen er maar een paar van.

Tip 1: reken uit wat je nodig hebt om niet mis te grijpen. In principe zou je met bijv 7 t-shirts per kind best ver moeten komen als je regelmatig wast.
Ik heb bijv (dat zou toch vergelijkbaar moeten zijn voor jongens en meisjes) ca 12 onderbroekjes, en 12 paar sokken, dat gaat goed als ik de was niet dagen ongevouwen laat liggen. lange broeken hebben we 5-7 stuks per kind is eigenlijk te veel.

Tip 2: koop in de uitverkoop voor het seizoen er na (tja, voor jongens kan dat dus prima) heb je alles voor de helft. Maar voor "basisdingen" zoals T-shirts en pyjama's en ondergoed zou het moeten kunnen voor meiden.

Tip 3: Laat elke aankoop UITGEBREID zien (doe ik dus zelfs voor jongens) om te voorkomen dat ze het niet gebruiken omdat ze het maar zozo vinden.

Tot slot: misschien kun je slechts een aantal stuks van alles kopen van de kwaliteit die je nu koopt en dan ook een aantal wat goedkoper of evt tweedehands, hebben ze goede en goedkopere spullen maar scheelt veel geld
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een goeie tip, waar ik veel aan heb gehad is:

Koop kleding als je kinderbijslag krijgt. Niet vanwege het kinderbijslag, maar dat is het moment dat je weer voor een nieuw seizoen staat. Je koopt dan alleen dat wat het kind echt nodig heeft. Dus ondergoed, sokken, pyjama's een paar setjes kleding en schoenen. Verder kun je 2x per jaar een jas kopen. Zomer en winterjas.

Zo koop je nooit te veel omdat je budget ook beperkt is. Verder koop je niks meer tot het volgende kinderbijslag.

In principe koop je dus 4x per jaar en dat is ruim voldoende voor kinderen die in de groei zijn. Ze zijn er zo weer uitgegroeid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben nog geen moeder ofzo. Maar ik heb kleedgeld en moet ook binnen mijn niet al te grote budget blijven. Ik probeer altijd vaak dingen te kopen die ik met meerdere dingen kan combineren ipv 1 setje die ik met niets anders aan kan doen. En vaak koop ik ook alleen het hoog nodige. En dan kijk ik wat ik over heb voor iets leuks of bewaar ik het voor het volgende seizoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf geen kinderen, maar mijn broers en zussen hebben er samen 7 stuks. Zij wisselen regelmatig kleding, wat de een niet meer draagt, past de ander wel weer en zo doen zij dat ook regelmatig met vriendinnen. Gaat er een hoop kleding op een stapel en wordt er geruild. Natuurlijk worden er nieuwe dingen gekocht, maar om niet te veel geld uit te geven slaag je ook bij Z..man en C&. (je weet wel). Schoenen zou ik zelf niet snel op bezuinigen aangezien goed schoeisel toch erg belangrijk is. Normaal komt van ruilen huilen, maar in dit geval niet. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij in de wijk wordt er regelmatig kinderkledingbeurs gehouden. Het is een soort "inbrengsysteem" Een percentage van de verkochte kleding woord afgetrokken voor kostendekking en wat overblijft gaat naar een goed doel. Zo kun je met hetzelfde geld meer doen en wees nou eerlijk....Hebben we niet allemaal een kledingkast waar meer in hangt dan we gebruiken ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf drie kleine meisjes en ik zit op een behoorlijk strak budget.

Zoals eerder al is vermeld dat je tijdens de kinderbijslag kunt gaan winkelen. dit zijn tevens ook de data dat de sales beginnen (toevallig...).

Ik heb het me zelf aangeleerd om dus kleding in de sale te kopen voor het volgende seizoen. dit kan heel goed met lange broeken of leuke rokjes, evenals basis kleding. shirtjes met lange of korte mouwen heb je toch altijd nodig en zo kun je er in een nieuw modeseizoen een leuk vestje overheen doen.

hetzelfde met schoentjes. voorbeeld, ik heb vorig jaar zeer leuke gympjes gekocht die waren afgeprijsd van €80 naar €5,- in de laatste opruiming stukken. zo heb je dus toch nog goede schoenen als je er het geld niet voor hebt.

Het is dan inderdaad niet het nieuwste van het nieuwste maar ze zijn wel nieuw. en zo is het ook niet zo erg als er een keertje modder op komt bij het spelen.

het ligt er natuurlijk ook erg aan waar je de kleding koopt. bij de mexx of esprit winkels betaal je natuurlijk meer voor een basic truitje dan bij bijvoorbeeld de C&A, maar zie je het echt als je er een bloesje of een truitje overheen doet?

Wat ik ook doe is voordat ik ga winkelen is naar de websites gaan van de winkels. zo weet je precies welke winkel wat heeft en voor welke prijs en zie je sneller het verschil.

wat ook helpt is om bij elke aankoop jezelf te vragen, hebben ze dit echt nodig? als je al 6 tinten groen hebt hoef je er natuurlijk geen zevende bij.