Moeten manchetknopen bij een rokkostuum vlak of mogen ze ook een beetje bol zijn?

Nog een vraagje over manchetknopen :p Ik heb op internet een paar hele mooie gezien, maar die zijn bijna zo rond als een bal, is dit gepast bij een rokkostuum? Ik heb geloof ik ooit van iemand gehoord dat je er platte/vlakke bij moet dragen, kan iemand dit bevestigen?

En nog een vraagje erbij, zie je die manchetknopen eigenlijk wel bij een rokkostuum? De witte mouwen steken wel uit, maar is dat genoeg om de manchetknopen te zien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.2K

Antwoorden (2)

Volgens de geldende dresscode moeten bij een rokkostuum de manchetknopen zilver of wit zijn. Over de vorm wordt officieel niks gezegd. Hoe het als man echter wel een beetje bescheiden en hang geen type kerstbal aan je mouwen.

De mouwen steken iets uit, waardoor de manchetknopen wel te zien zijn. Echter als je low/budget, eenmalig in een rokkostuum wil lopen, dan kun je ook best zonder manchetknopen gaan. kies dan voor een blouse met knoopjes aan de mouwen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Hier een antwoord op je vraag:

Rokkostuum
Bij een rokkostuum moeten de manchetknopen zilver of wit zijn.

LET OP: Bij het dragen van zilveren manchetknopen geen gouden horlogeband dragen of andersom. De beste keuze is het dragen van een horloge met lederen band.

Er staat niets vermeld over de dikte/omvang van de manchetknopen.

En wat betreft het al dan niet zichtbaar zijn van je manchetknopen, dat zal ook af hangen van de lengte van de mouwen c.q. je armen.