waarom poetsen sommige mensen hun tanden s ochtends voor het eten?

het is toch beter om je tanden na het eten te poetsen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.6K

Antwoorden (8)

Je poetst je tanden niet alleen om de restanten eten weg te halen, maar ook om de bacteriën, die zich 's nachts hebben vermenigvuldigd de "deur" uit te werken!
13 jaar geleden
waarschijnlijk willen deze mensen voorkomen dat ze met een slechte adem in de buurt van andere mensen komen. ook kan het zijn dat ze vinden dat ze een slechte smaak in de mond hebben, na de nacht.

maar het klopt inderdaad, dat het beter is, om na de maaltijd te gaan poetsen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Omdat je als je slaapt weinig speeksel aanmaakt en er daardoor zich bacterien ophopen in je mond.
Wat als gevolg heeft slechte adem en een vieze smaak in je mond. Door eerst je tanden te poetsen ben je daar van af daarna bij het eten maak je weer nieuw speeksel aan waardoor de bacteriehuishouding in je mond weer "gezond" wordt. Het poetsen na het eten zou dat weer (gedeeltelijk) teniet doen.
Daarbij vindt ikzelf het wel prettig met een frisse mond de dag te beginnen en proef beter en mijn ontbijt smaakt daardoor beter.
Als je iets gegeten hebt wat erg ruikt (knoflook,uien bijv.) kan een reden zijn om na het eten je tanden te poetsen maar dat is alleen voor de geur die voor andere misschien niet zo prettig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad beter om het na het eten te doen in plaats van voor het eten 's ochtends.
Maar het probleem is dat je moeilijk onderweg je tanden kunt poetsen als je in een auto zit bijvoorbeeld. Het is dan handiger om maar even snel je tanden te poetsen en dan pas te gaan eten. Stel dat je in tijdnood komt, dan kun je altijd in de auto of op de fiets nog even je boterham door je strot werken.
Ja, bij veel mensen is dit 's ochtends echt het geval: krijgen ze hap door hun strot, en dan doe je er nou eenmaal langer over. Dan heb je meestal geen tijd meer om je tanden te poetsen.
Sommige mensen denken ook: dan hebben we dat saaie tandenpoetsen maar weer gehad.
Maar het heeft in eerste instantie te maken met haast!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen eten s'morgens niet(slechte gewoonte trouwens) maar poetsen hun tanden voor dat ze de deur uitgaan om fris de deur uit te gaan, en de bacterien achter te laten in het fontein van de badkamer...eten pas hun ontbijt op het werk, dus dan zie ik er de logica wel van in.

Maar over het algemeen is het beter na ontbijt, als het om etensresten gaat,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is helemaal niet goed om je tanden te poetsen direct na de maaltijd! Doordat je eet, vind er een zuuraanval op je gebit plaats. Je glazuur is dan wat poreuzer dan normaal en als je dan flink gaat poetsen, poets je een glazuurlaagje van je gebit af.
Altijd een uur wachten voor je je tanden gaat poetsen na een maaltijd.
Zie link.
Ps. Dus die mensen die hun tanden poetsen vóór hun ontbijt zijn zo dom nog niet, ook al doen ze het niet om de redenen die ik hierboven noem. Ik denk dat ze gewoon met een frisse mond aan tafel willen zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik poets ze 's morgens voor ik ga eten. Dit zodat ik tenminste m'n tanden schoon heb voor ik naar school ga. Op school of onderweg kun je nog altijd eten.

Vlak nadat je gegeten hebt, is anders ook niet fris. Of je krijgt eten tussen je tandenborstel of je krijgt een erg vieze smaak in je mond. Probeer maar eens Multi Vitamine te drinken vlak voor of na het poetsen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het gewoon lekker is om als je opstaat meteen die vieze smaak weg te hebben. Ik poets 2x