Ik heb soms wel 5 zware donsdekens boven elkaar liggen, zo koud heb ik het. Hoe kan ik dit vervangen door één warm donsdeken?

Wie kent er een model of merk van een donsdeken waarbij ik er maar één bovenop mij moet leggen, en dat ik toch heel warm heb? Hoeveel kost het?

Over elektrisch laken ben ik niet te spreken (brandgevaar).

Ik heb ook éénpersoonsbed en de 3 donsdekens die nu boven mij liggen, zijn echt veel te groot, een stuk hangt dan op de grond; echt geen zicht

Wie weet er dus een heel warm donsdeken (merk) dat past op een eenpersoonsbed (niet te groot en te lang aub!), en niets elektrisch of dat warm wordt want ben bang voor brandgevaar dan

ben al lang op zoek naar zo'n warm donsdeken of iets dat warm is, heb gedacht aan slaapzak want dan komt gans het laken tegen je lichaam

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen idee, maar ik weet wel dat je ook warme matrassen hebt:
http://www.maxbedden.nl/matrassen.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het 's nachts koud hebt dan kan het helpen om voor je gaat slapen te douchen. Om je bloedsomloop te stimuleren (als je bloed stroomt dan krijg je het warm) kun je koud en warm water afwisselen en eindigen met koud water. Dit geeft je bloedsomloop een enorme 'boost'. Wat ook erg helpt is een kruik met kokend water. Als die in je bed ligt, is het net een kacheltje.
En last but not least... een lekker warme partner ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en als je je warme dekbed/matras hebt gevonden, je kunt natuurlijk ook een lekkere warme pyjama aandoen. ik kreeg vroeger van mijn oma "bedsokken". Dit waren gebreide sokken van lamswol om in bed aan te doen. Ze zaten wat ruimer dan normale sokken.

Antwoorden (4)

Een heel ander idee, maar als de kou vooral uit je voeten komt zou je eens kunnen kijken naar magnetron pantoffels (bv slippies, maar er zijn meer merken). Dit is niet elektrisch, dus geen brandgevaar. En je krijgt het hierdoor gelijk warmer. Ook is het opwarmen van je bed een stuk makkelijker. Ik ben hiermee van 5 dekens terug gegaan naar 2.

Overigens zou ik er niet mee zitten of iets wel of geen gezicht is op je bed. Het gaat erom of je lekker slaapt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een fleece deken voelt warmer aan dan een dekbed overtrek. als je eerst een fleece deken doet en daarna je dekbed wilt dat ook wel eens helpen.
een schapenwol om om te liggen is ook lekker warm idd.
een waterbed heeft een thermostaat en dan kan je de temperatuur van het water lekker hoog doen.
die magnetronnen slippers voor je voeten zijn ook erg fijn. een lekkere pyjama aan. en een warm water kruik (of 5)
weltrusten ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van een Texeler dekbed, en dan de 4 seizoenen variant. Je hebt dan 2 dekbedden voor de koudere en warme dagen. Je klikt ze in de winter simpel aan elkaar. Omdat het dekbed een gewicht heeft voelt het ook zowiezo warmer aan en het valt lekker om je lichaam.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is gevuld met de schapenvacht van de Texeler schapen, erg warm dus. Ik heb er een al jaaaaaaaaaaaaaaaaren, en wil niet anders meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je een eendedons nodig hebt. Dat is echt heel erg warm.http://www.donsdekbedden.nl/vragen.asp